ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳
ایران و تاجیکستان

برگزاری هفته فرهنگی کاشان در پایتخت تاجیکستان

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اعلام کرد : هفته فرهنگی کاشان در پایتخت تاجیکستان برگزار می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه هماهنگی «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» اظهار کرد: رویداد «اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو» یک رویداد تاریخی و فرصت منحصر به‌ فرد برای اردبیل است که باید از ظرفیت‌های آن در جهت معرفی استان حداکثر استفاده را انجام دهیم.

وی افزود: باید دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همکاری کامل را برای برگزاری این رویداد داشته باشند و حداکثر استفاده را از این فرصت پیش‌آمده در همه زمینه‌ها انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در بحث نرم‌افزاری، اطلاع‌رسانی و تولید محتوا برای معرفی استان باید به بهترین نحو عمل شود، سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف پای کار بیایند و با استفاده از این فرصت محصولات و تاسیسات خود را معرفی کنند.

میرجعفریان ادامه داد: برای معرفی فرا سرزمینی و در حوزه کشورهای عضو اکو هم برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و با استفاده از ظرفیت وزارت خارجه و حضور در نمایشگاه‌های خارجی پیش‌رو ظرفیت‌های استان معرفی شود.

فردین عینی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: کمتر از چهار ماه برای شروع رویداد «اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو» فرصت داریم و باید با مشخص کردن شرح وظایف‌ دستگاه‌ها کار را به صورت عملی شروع کنیم.

 وی افزود: پیش از این شش کمیته برای برگزاری رویداد «اردبیل ۲۰۲۳» مشخص شده‌ و وظایف تدوین و احکام آن‌ها از سوی استاندار اردبیل ابلاغ شده‌ است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: در اولین قدم باید زمان و مکان افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را مشخص کنیم و همچنین وظایف نهادهای مختلف مشخص شود تا بتوانیم خود را برای شروع این رویداد آماده کنیم.

بیشتر بخوانید:

از سرگیری پروازهای ایران-تاجیکستان

امضای سند همکاری گردشگری میان ایران و تاجیکستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *