ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

برگزاری ۱۰ جشنواره نوروزی با محوریت صنایع دستی در کردستان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری ۱۰ جشنواره نوروزی با محوریت صنایع دستی خبر داد و گفت:از ٢٩ اسفندماه لغایت ١٢ فروردین‌ماه ١۴٠٢، تعداد ١٠ نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی در سطح استان برپا می‌شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،فرهاد حامدی در گفت‌وگو با خبرنگاران در این‌باره اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز نمایشگاه‌هایی از آثار ارزشمند هنرمندان توانمند کردستانی در شهرهای مختلف استان از جمله سنندج، بانه، مریوان و … برپا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی کردستان افزود: در این نمایشگاه‌ها محصولات شاخصی از صنایع‌دستی اصیل و بومی استان از جمله گلیم، کلاش، صنایع‌چوب، زیورآلات، جولایی، ارغوان‌بافی، لباس کردی و… عرضه می‌شود.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را احیاء و توسعه صنایع‌دستی و معرفی آن به مسافران و گردشگران نوروزی، عنوان کرد و گفت: معرفی صنایع‌دستی کردستان و حمایت از هنرمندان این حوزه یکی از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل است.

حامدی یادآور شد: ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان‌بافی دیوزناو، فرصت‌های طلایی محسوب می‌شوند که با بهره‌گیری از آنها می‌توانیم بیش از پیش زمینه‌های ایجاد اشتغال و درآمدزایی در استان را فراهم کنیم.

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *