ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

گسترش مجموعه های گردشگری و اقامتی در کرمان

استاندار کرمان ضمن اشاره به ضرورت بررسی و نظارت بر مجموعه های گردشگری و دستگاه های خدمات رسان،گفت:نهاد های امنیتی باید در ایام نوروز کارشان را به نحو احسن انجام دهند تا برای مسافران مشکلی پیش نیاید.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمدمهدی فداکار ظهر امروز ۲۸ اسفندماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با تبریک فرارسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سال پرکاری در سال جاری داشتیم که از جمله می توان به حذف ارز ترجیحی، سیل مردادماه، حوادث پاییز و … اشاره کرد.

وی با اشاره به خدمت رسانی دستگاه های مختلف در ایام نوروز افزود: نزدیک به ۲۰ درصد تاکنون افزایش ورود مسافر به استان کرمان را داشتیم که متوسط کشور ۱۲ درصد است و این به برکت مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی است و باید دوستان همچنان پای کار باشند و آمادگی لازم برای پذیرش مسافران بیشتر باشد.

فداکار با تاکید بر لزوم اعلام لیست کشیک ایام نوروز دستگاه های اجرایی به بازرسی استانداری تصریح کرد: فعالیت دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز ارزیابی می شود و باید دستگاه های امنیتی و انتظامی مراقبت داشته باشند تا برای مسافران و گردشگران نوروزی در استان کرمان مشکلی پیش نیاید.

استاندار کرمان گفت: مسئولان مربوطه حوزه بازار رصد و مراقبت داشته باشند تا مردم در تامین کالا در تعطیلات دچار مشکل نشوند و بازرسی وتعزیرات نظارت ها را به ویژه در اماکن پذیرائی و گردشگری داشته باشند.

وی در پایان خطاب به مسئولان استان و فرمانداری ها بر سرکشی به خانواده شهداء و جانبازان و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و … تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان از دی ماه کار خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۰ درصد افزایش ورود مسافر را به استان داشته ایم.

وی افزود: ۱۰۰۰ تخت در تاسیسات گردشگری استان کرمان با بهره برداری از هتل ها و اماکن مختلف، نسبت به سال قبل افزایش یافته و امکان بازدید شب را در اماکن تاریخی ایجاد کردیم و ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان روشن شد.

فعالی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز گفت: برنامه های فرهنگی و هنری را در نوروز متناسب با شان ماه مبارک برگزار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *