پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
موزه صوت و تصویر

بزرگترین موزه صوت و تصویر کشور در کرمان افتتاح شد

برای این موزه صوت و تصویر که در خانه وزیری در استان کرمان افتتاح شد تاکنون ۳۰۰ قطعه وسایل صوت و تصویر جمع آوری شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون  امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی به‌همراه معاون عمرانی استاندار کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی دیگر از مسؤولان استان به‌مناسبت هفته دولت امروز از برخی از پروژه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری   شهرستان کرمان بازدید و تعدادی از این پروژه ها را افتتاح کردند.

اولین افتتاح خانه وزیری بود که توسط ورثه تبدیل به بزرگترین موزه صوت و تصویر کشور شده است.

مالک این خانه در توضیحاتی بیان داشت: ساخت این خانه بر می‌گردد به اوایل دوره قاجاریه و ۶ هزار متر عرصه و اعیان خانه است.

وی گفت: بازسازی این خانه را از تیرماه سال ۱۳۹۴شروع کردیم و تا فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید.

مالک عنوان‌کرد: برای بازسازی این خانه ۷۶ میلیارد تومان تا کنون هزینه شده است و ۷۳ نفر بیمه شده در اینجا مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این موزه بزرگترین موزه صوت و تصویر کشور است، تصریح کرد: تا کنون برای این موزه  ۳۰۰ قطعه وسایل صوت و تصویر جمع‌آوری کردیم.

مجموعه گردشگری، ورزشی و تفریحی شبدیز در زمینی به مساحت ۶۵۱۷ متر مربع احداث شده و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱۰ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال ۳۸ نفر در این مجتمع فراهم شده نیز امروز افتتاح شد.

در ادامه واحدی معاون امور مجلس، حقوقی، و استان‌های وزارت میراث فرهنگی،گردشکری و صنایع دستی از خانه هنرمند در روستای لنگر شهرستان کرمان بازدید کرد.

 این باغ که قرار است به بوتیک‌هتل تبدیل شود، دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و‌ مساحت این باغ ۴۸۵۰ متر مربع و حجم سرمایه‌گذاری برای احیاء آن ۷۲ میلیارد تومان است و ۴۲ نفر هم اشتغالزایی خواهد داشت.

جواد واحدی معاون  امور مجلس، حقوقی، و استان‌های وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه‌های متنوعی در استان کرمان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، استانداری و دستگاه‌های مرتبط  درحال انجام و یا به پایان رسیده است.

وی بیان داشت: برای هفته دولت در استان کرمان ۲۱ پروژه در دستور کار قرار دارد که  بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده است.

معاون  امور مجلس، حقوقی، و  استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی گفت: امروز از کاروانسرای وکیل در شهر کرمان بازدید داشتم که در واقع یک کار فاخر و نفیسی از نظر مرمت و بازسازی با استانداردهای کشور انجام شده و ما از این تعداد بنا ها در کشور به تعداد انگشتان یک دست نداریم و این اثر در کشور بی‌همتا است، از  مردم عزیز کشورمان دعوت می‌کنم که به استان کرمان تشریف بیاورند و از این پروژه‌های فاخر بازدید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان پتانسیل‌های خوب و ویژه‌ای هم در بخش گردشگری وهم در حوزه میراثی دارد، عنوان کرد: ما در استان کرمان هفت اثر ثبت جهانی داریم که در کشور رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده و بیش از ۷۰۰ اثر ثبت ملی داریم و همچنین در زمینه صنایع دستی کرمان جزو استان های پیشرو است.

معاون وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های وزارتخانه میراث در حوزه تبلیغات است. ما در حوزه رسانه و بازاریابی کارهای خوبی را شروع کردیم و اعتبارات خوبی مجلس شورای اسلامی در این زمینه در نظر گرفته است.

واحدی ابراز داشت: با توجه به اینکه گردشگری پیشران اقتصاد کشور تلقی می‌شود، در دولت سیزدهم به‌عنوان یکی از برندهای اقتصادی کشور مطرح شده است.

وی بیان داشت: مقاصد گردشگری در کشور تغییر پیدا کرده و دیگر مانند گذشته یکسری استان‌های خاص مهد گردشگری نیست و لذا می‌طلبد زیر ساخت‌های این حوزه فراهم شود.

واحدی افزود: در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه زیرساختی گردشگری استان در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد این بودجه برای مرمت آثار و مابقی برای زیر ساخت‌ها است.

معاون  امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی گفت: استان کرمان در حوزه میراثی، خانه‌های باستانی و مناطق گردشگری  بسیار غنی است.

وی ادامه داد: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان برای تکمیل موزه جیرفت ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و پیمانکار هم انتخاب شده و این جزو موزه‌های منطقه‌ای ما است.

واحدی  در زمینه برگرداندن آثار باستانی جیرفت به کشور گفت: اقدامات مشترکی از طرف وزارت میراث فرهنگی و وزارت خارجه در حال انجام است و یک دعاویی حقوقی هم مطرح شده که به محض صدور رای به کشور برگشت داده می‌شوند و خیلی آثار هم در راه بازگشت به کشور هستند.

معاون  امور مجلس، حقوقی، و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی افزود: با توجه به عضویت ایران در کمیسیون‌های مختلف بین‌المللی، می‌توان این امیدواری را داشته باشیم که آثاری که از استان به ویژه جیرفت خارج شده است، برگردد.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی تمامی مناطق گردشگری کرمان

روایت نادرست وزیر میراث فرهنگی از مجسمه هرکول در کرمانشاه + ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *