س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳
کرمان

واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوص گفت : این واگذاری برای مرمت و بازسازی این آثار صورت می گیرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،جواد واحدی در حاشیه بازدید از طرح گردشگری و اقامتی خانه هنر کرمان گفت: دولت برای بازسازی و مرمت بنا‌های تاریخی و میراثی که مالکیت خصوصی دارند، کمک بلاعوض، کاربری مناسب اقتصادی و تسهیلات ارزان قیمت می‌دهد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: مالک خصوصی حق ندارد بنا را به حال خود رها کند و اگر کسی بخواهد این کار را انجام دهد، جرم محسوب و به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.
واحدی تأکید کرد: در صورت آسیب دیدن و در معرض تخریب بودن بنا‌های تاریخی، میراث فرهنگی ملک را تصرف و پس از مرمت علیه مالک دعوای حقوقی می‌کند.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه مالکیت بسیاری از بنا‌های تاریخی با اداره اوقاف است گفت: از ابتدای امسال با سازمان اوقاف تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردیم تا برخی از این آثار که نیاز به مرمت و بازسازی دارند به صورت مشترک بین میراث فرهنگی و اوقاف مرمت شوند که کار در بسیاری از استان‌ها شروع شده است.
واحدی همچنین با اشاره به سفر خود به کرمان افزود: ۲۱ طرح با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری امروز همزمان با هفته دولت در استان کرمان به بهره برداری رسید.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه طرح‌های فاخر و کم نظیری در استان کرمان به بهره برداری رسید گفت: از هموطنان دعوت می‌کنیم از جاذبه‌های این استان دیدن کنند.

بیشتر بخوانید:

فوت یک گردشگر به دلیل سقوط از ارتفاعات استان کرمان

نجات یک گردشگر در ارتفاعات سه کوهی ثنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *