ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

بزرگ ترین هوایپمای ترابری جهان نابود شد

بزرگ ترین هواپیمای ترابری جهان به یادگار از دوران پایانی عمر اتحاد جماهیر شوروی در یک بمباران هوایی به دست نیروهای روسیه در اوکراین منهدم شد. اوکراین به این هواپیما لقب «رویا» را داده بود و برای بازسازی و تعمیر آن اقدام می کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، بزرگترین هواپیمای دنیا که همان آنتونوف ۲۲۵ است که در فرودگاه هوستوملاوکراین  قرار داشت و گویا در درگیری سنگین بین نیروهای روسیه با ارتش اوکراین، منهدم شده است. بر این اساس تنها آنتونوف ۲۲۵ جهان به احتمال بسیار قوی منهدم شده و به پایان راه خود رسیده است.

گزارش های حاکی از این است که این هواپیما در حالی که در حال تعمیر در فرودگاهی در گوستومل در نزدیکی کیف بود، توسط نیروهای روسی منهدم شده است.

پیشتر گفته شده بود که بازسازی این هواپیمای بزرگ ترابری، بیش از پنج سال طول خواهد کشید و برای تعمیر و بازسازی آن هزینه ای به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار مورد نیاز است.


هواپیمای آنتونوف ۲۲۵ که در سال‌های پایانی عمر شوروی سابق ساخته شده بود،‌ در حمله راکتی نیروهای مهاجم روسی منهدم شده است.

این هواپیمای غول‌پیکر که اوکراینی‌ها آن را مریا (رویا) لقب داده بودند، برای حمل و نقل شاتل‌های فضایی ساخته شده بود و در سال‌های اخیر به پرواز درنمی‌آمد.

از این هواپیما تنها یک فروند در تمام جهان ساخته شده بود. آنتونف ۲۲۵ وزنی معادل ۸ فروند بوینگ ۷۳۷ داشت و با ۸۴ متر طول می توانست یک بوئینگ ۷۳۷ را د رخود جای دهد. این هواپیما قابلیت حمل بار تا ۲۵۰ تن را دارا بود/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *