ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

بهترین صبحانه های جهان؛ وعده صبحانه کدام کشورها بهترین است؟

به گزارش توریسم اینترنشنال و به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکایی ها وسواس زیادی نسبت به وعده صبحانه دارند، تا جایی که می توان وعده صبحانه‌شان را برای هر وعده غذایی دیگر روز هم میل کرد. در واقع وعده صبحانه در ایالات متحده همانند برگزاری جشن مقدس است و آنها مطمئن هستند که این جشن را بهتر از هر جای دیگری در جهان برگزار می کنند. در این گزارش، وعده صبحگاهی ۱۸ کشور از سراسر جهان بررسی شده و این وعده ها بسته به میزان مواد مغذی که دارند، رتبه بندی شده اند.

۱۷. استرالیا: نان تست با وجمایت(Vegemite) و گاهی هم پنیر

وجمایت (vegemite) نوعی رب مواد غذایی استرالیایی با رنگ قهوه‌ای تیره است که معمولا از عصاره‌ی مخمر جو به همراه سبزیجات گوناگون و ادویه‌های افزودنی مختلف تهیه می‌گردد. وجمایت بخشی از الگوی غذایی مردم استرالیا محسوب می‌شود چرا که در هر سه وعده‌ی غذایی آن‌ها جای دارد. استرالیایی‌ها اغلب در وعده‌ی صبحانه لایه نازکی از وجمایت را روی نان کره‌‌ای می‌کشند و میل می‌کنند.

۱۶. روسیه : کاشا (نوعی فرنی)، بلینی

بلینی روسی یک نوع پنکیک است که روس ها آن را با خامه و مربا سرو می کنند و گاها با مواد گوشتی هم سرو می شود. بلینی را در وعده های مختلف غذایی مصرف می کنند و مانند پنکیک انگلیسی ترکیبی از شیر، آرد و تخم مرغ می باشد. روس ها غذاهای با کیفیت و خوشمزه ای دارند که اغلب در کشورهای دیگر هم طبخ می شود. بلینی به راحتی با مواد در دسترس قابل تهیه است که می تواند یک صبحانه و یا یک شام بی نظیر برای شما باشد. . اگر طرفدار رنگ بژ هستید و یا لباس خاکی می پوشید، این صبحانه برای شماست.

۱۵. ژاپن: برنج، ماهی آب_پز ،سوپ میسو

صبحانه سنتی ژاپنی شامل مقدار زیادی ماهی و توفو و سویای تخمیر برای تهیه سوپ میسو است که می تواند به نوعی معطر باشد. درست است که به احتمال زیادی بسیار وعده غذایی سالمی است اما چندان جذاب و عامه پسند نیست.

۱۴: میانمار :موهینگا (آب ماهی، رشته برنج، علف لیمو، سیر، زنجبیل، پیاز و گاهی اوقات کیک ماهی سرخ شده)

موهینگا محبوب ترین صبحانه در میانمار و غذای ملی این کشور است، بنابراین باید بسیار خوب باشد. همچنین تقریباً برای هر وعده غذایی دیگری خورده می شود. با این حال گفته می شود که یک صبحانه استثنایی باید غذاهایی را ارائه دهد که نمی توانید در بقیه روز مصرف کنید!موهینگا شکل غذای خیابانی یا در اغذیه‌فروشی‌های کوچک پیدا می‌شود. این سوپ که پایه آن ماهی پر ادویه است با نودل ورمیشلی، پیاز سوخاری، ادویه‌جات تازه و موادی مثل گوشت و سبزیجات که روی آن قرار می‌گیرند، سرو می‌شود.

۱۳: فرانسه: نان باگت سوخاری با مربا/عسل/کره/نوتلا

مردم فرانسه در مورد وعده غذایی صبحانه بسیار مینیمالیست هستند. با این همه در مورد انتخاب نان تنوع زیادی را مد نظر قرار می دهند. شاید این حجم از سادگی صبحانه فرانسوی موجب شود که ارزش خود را به عنوان یک وعده غذایی مهم از دست بدهد. با این حال آماده شدن سریع این صبحانه می تواند یک امتیاز بزرگ باشد.

۱۲: مالزی: ناسی لماک (برنج نارگیل، آنچوی، سس تند، بادام زمینی و تخم مرغ آب پز)

ناسی لماک، جزو محبوب ‌ترین غذاهای محلی مالزی محسوب می شود و به معنای ” برنج چرب ” است ، برنجی است که با شیر نارگیل پخته شده و بعد از پختنش با آنچوی سرخ می شود و در نهایت با سمبل ( یک نوع سس تند ) ، برش های خیار ، تخم مرغ آب پز و روغن بادام زمینی سرو میشود.همچنین این غذا همیشه در داخل برگ موز پیچیده میشود و یک میان وعده خوشمزه و پرطرفدار در این کشور بشمار می رود. ناسی لماک به عنوان غذای ملی مالزی شناخته شده است.

۱۱: فیلیپین: سیلوگ (گوشت و برنج)

فیلیپین اهمیتی نمی دهد که با برنجِ صبحانه خود چه می خورید،اما تا زمانی که برنج باشد، آنها از ماده غذایی دیگری استفاده نمی کنند. آنها انواع مختلفی از سیلوگ ها (برنج سرخ شده) را دارند، مانند سیلوگ(گوشت خشک و برنج)، سیلوگ(هات داگ و برنج)، و سیلوگ (سبزی و برنج)

۱۰:پاکستان : حلوا پوری (نان سوخاری بدون مخمر، نخود و نان تاهینی شیرین)

در پاکستان ما وارد قلمرو ترکیب و طعم جالبی در وعده صبحانه می شویم! محبوب ترین صبحانه پاکستان یک ترکیب جذاب شیرین و خوش طعم است که شامل خورش نخود، نان سرخ شده و حتی یک خوراکی شیرین است –این صبحانه مانند یک دسر برای صبحانه است! با خورش زیاد!

۹: سوئیس: بورلی (رولت)، پنیر تیلسیتر، آب سرد، کره و مربا، تخم مرغ نرم، قهوه، چای، میوه تازه، موسلی

در سوئیس شما می توانید با یک بسته غذایی کامل در وعده صبحانه مواجه شوید که تنوع بسیار بالا و ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در نهایت موسلی بخورید. ماده اصلی موسلی جودوسر است.

۸: مکزیک : (چیپس ترتیلا که در مول جوشانده شده است) یا تریپ با تخم مرغ

ترتیلا یک نان کوچک و مکزیکی است که تقریبا همراه با اکثر غذا‌های مکزیکی سرو می‌شود. علاوه بر نان ترتیلا، چیپس ترتیلا نیز دارای طرفداران زیادی است. با وجود اینکه ارزش غذایی چندانی ندارد اما خوردن آن به شدت توصیه می شود.

۷: تایلند:تخم مرغ سرخ شده، برنج سرخ شده، فرنی، کاری


یک صبحانه معمولی تایلندی شامل مقدار زیادی مواد تند است، که شما برای شروع متابولیسم خود در صبح به آن نیاز دارید. با این حال، متأسفانه، مقدار زیاد نشاسته که یکی از مواد اصلی هر صبحانه است که در صبحانه تایلندی یافت نمی شود.

۶: ایالات متحده آمریکا : تخم مرغ، نان تست، بیکن یا سوسیس، پنکیک، سیب زمینی سرخ شده خانگی

صبحانه آمریکایی به اندازه کافی متنوع است و عناصری را از صبحانه های سراسر جهان شامل می شود. با این حال این صبحانه به سمت غذاهای چرب و دلچسب گرایش پیدا کرده اگرچه شما با خوردن آن، می توانید از گروه های غذایی بیشتری بهره مند شوید.

۵: انگلستان :صبحانه کامل انگلیسی (تخم مرغ سرخ شده، سوسیس، قارچ سرخ شده، لوبیا پخته، هاش براون، نان تست و گوجه فرنگی کبابی)

صبحانه برتیانیایی همان صبحانه محبوب بتمن است. صبحانه های بریتانایی به رغم تنوع بسیار زیادی که دارند فاما چندان ارزش غذایی زیادی ندارند به این خاطر که اکثر آنها سرخ شده هستند.

۴: صبحانه کامل ایرلندی (راشرس بیکن، سوسیس، تخم مرغ سرخ شده، پودینگ سفید و سیاه، نان تست، گوجه فرنگی سرخ شده، چای ایرلندی)

این صبحانه بسیار شبیه صبحانه انگلیسی است و تنها مواردی مانند چای ایرلندی و پودینگ سفید و سیاه به آن اضافه می شود.

 

۳: اسکاتلند: صبحانه کامل اسکاتلندی (تخم مرغ سرخ شده، بیکن پشتی، لینک سوسیس، پودینگ سیاه، نان تست کره ای، لوبیا پخته، چای، اسکون تاتی)

در صبحانه اسکاتلندی حجم گوشت زیادی استفاده می شود. در فرهنگ غذایی اسکاتلند جو دو سر نقش پررنگی را ایفا می‌کند ، چرا که در این سرزمین به قدمت و فراوانی زیاد این ماده غذایی کشت می‌شده و می‌شود. حلیم فرنگی اسکاتلند در سال‌های قحطی توانست مردم را از گرسنگی و مرگ نجات دهد.

۲:ترکیه :فتا، گوجه فرنگی، خیار، زیتون، نان تست، مربای آلبالو، سوسیس تند ترکی، چای ترکی

بر سر میز مربوط به وعده صبحانه تنوع بسیار زیادی می بینید و به غیر از مواردی مانند ژامبون، هر ماده غذایی را می توانید پیدا کنید. تنها مشکل صبحانه های ترکیه ای این است که زمان زیادی برای جمع کردن میز صبحانه صرف می شود.

۱:ونزوئلا: آرپای پر شده با کره و پنیر شور، انواع گوشت، سالاد مرغ و آووکادو، تخم مرغ، لوبیا

صبحانه ونزوئلا تماماً حاوی نمک، نشاسته، گوشت، میوه و پنیر است – و این همان چیزی است که آن را به بهترین صبحانه در جهان تبدیل می کند. چوریزو کبابی(یک نوع سوسیس گوشت خوک است)، آرپاهای پر از پنیر سفید فوق‌العاده خوشمزه، مرغ، آووکادو و تخم‌مرغ همگی تضمینی هستند که شما را تا شام سیر نگه می‌دارند و به شما کمک می‌کنند تا بسیار قوی و پر انرژی شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *