ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
استانبول

بهترین مکان عکاسی در استانبول کجاست؟

اگر می خواهید بدانید عکس های شما در کجای استانبول بهتر و زیباتر می شود، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش توریسم اینترنشنال،استانبول همیشه برای همه گردشگران از زرق و برق ویژه‌ای برخوردار بوده است. کمتر کسی را در اطراف خود پیدا می‌کنید که آرزوی سفر به این شهر را نداشته باشد. به خصوص وقتی از قسمت اروپایی شهر برایش صحبت کنید و یا عکس‌های سفر استانبولخود را نشانش مدهید، حتما در دل آرزو می‌کند ای کاش روزی او هم در این شهر قدم بزند. از سوی دیگر همیشه فرصت رفتن به استانبول وجود ندارد و نگاه کردن به عکس‌ها می‌تواند تمام حس خوب روزهای سفر را برایتان تداعی کند. برای اینکه عکس‌های جذاب‌تری از سفر خود به ترکیه داشته باشید، خوب است تعدادی از بهترین لوکشین های عکاسی در استانبول را بشناسید. همچنین هنگام رزرو هتل استانبول بهتر است به نزدیکی هتل به جاذبه های گردشگری توجه داشته باشید.

معرفی لوکیشن های عکاسی حرفه ای در استانبول

نمایی از پشت بام تخت استانبول با منظره ای رو به شهر

تخت استانبول (Taht Istanbul)

اگر برای عکاسی وقت زیادی ندارید و هوا هم آنطور که انتظارش را دارید، نیست می‌توانید روی Taht استانبول حساب کنید. بدون اغراق می‌گوییم اینجا یک استودیوی عکاسی با دکور بی‌نظیری است که می‌توانید در آن تصاویر نمادینی از خود ثبت کنید. در اینجا می‌توانید یک لباس سنتی ترکی اجاره کنید و به سراغ یک عکاس حرفه‌ای بروید تا از شما عکس بگیرد. هر چند اگر در عکاسی دستی دارید، می‌توانید خودتان هم این کار را انجام دهید.

بازار ادویه استانبول

قبل از اینکه بلیط استانبول را خریداری کنید، حتما در مورد بازار ادویه این شهر تحقیق کنید. این بازار یکی از بهترین مراکز خرید در شهر استانبول است که می‌توانید رنگ‌های ادویه را وارد عکس‌های خود کنید. اگر دوربین شما لنز ماکرو یا زوم دارد، حتما برای ثبت عکس در این بازار آماده شوید.

مسجد آبی استانبول

مسجد آبی استانبول که به آن مسجد سلطان احمد هم می‌گویند، مکانی عالی برای عکاسی است که هیچ گردشگری دوست ندارد از آن به سادگی عبور کند. هر قسمتی از این مسجد منظره خیره‌کننده‌ای دارد. اگر به داخل مسجد بروید و مسلمانان در حال نمازخواندن را هم ببینید، بدون شک برای عکس گرفتن انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید.

مسجد ایاصوفیه

کمی دورتر از مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه قرار دارد که به همان اندازه، به یادماندنی و زیباست. این بنای فوق‌العاده جذاب یکی از نمادهای تاریخی مذهبی کشور ترکیه به حساب می‌آید. مسجد ایاصوفیه در ابتدا یک کلیسا بود که در سال ۵۳۷ میلادی به عنوان کلیسای جامع ارتدکس شرقی برای پایتخت قسطنطنیه ساخته شد.

ایاصوفیه بعد از ورود مسلمانان به مسجد و در قرن بیستم هم به یک موزه تبدیل شد. اگر چه اکنون باز هم به مسجد تبدیل شده است، اما همچنان یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول به شمار می‌آید. نمای بیرونی این ساختمان بسیار باشکوه و چشم‌نواز است و از زوایای مختلف می‌تواند یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در استانبول باشد. وجود مناره‌ها، گنبدهای رنگی و آسمان آبی همه بر زیبا و هنری شدن عکس‌های شما می‌افزاید.

معرفی لوکیشن های عکاسی حرفه ای در استانبول

نمایی از داخل مسجد ایاصوفیه استانبول

پیر لوتی

توصیه ما این است بعد از تحویل اتاق هتل حتما به سراغ پیرلوتی (Pierre Loti Tepesi) بروید. اینجا مکانی است که می‌توانید ناهار روز اول سفر خود را در فضای باز و در بالای یک تپه معروف صرف کنید. این تپه از اطراف به مناظری از سطح شهر و طبیعت مشرف شده است و همزمان با میل کردن ناهار می‌توانید از دیدن این همه زیبایی لذت ببرید. البته دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید تا ضمن خوردن ناهار از مناظر زیبای اطراف پیرلوتی عکاسی کنید.

بازار بزرگ استانبول

یکی دیگر از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در استانبول بازار بزرگ این شهر است. این سازه عظیم و هزارتو از غرفه‌هایی تشکیل شده است که انواع و اقسام کالاهای ترکیه و سایر کشورها را عرضه می‌کند. در غرفه‌های بازار بزرگ حتما چشم‌تان به شال و‌‌ روسری‌های ترمه، جواهرات و کالاهای جذاب دیگری می‌افتد. چیدمان غرفه‌ها به نحوی است که می‌تواند پس زمینه زیبایی را به عکس‌های شما بدهد. ضمن اینکه اکثر فروشندگان از اینکه غرفه آن‌ها در عکس مشخص باشد، استقبال می‌کنند. بعد از عکاسی هم می‌توانید از بازار سوغاتی‌ خریداری کنید.

موزه کاخ توپکاپی

در این کاخ روزگاری سلاطین عثمانی بر مردمانشان حکمرانی می‌کردند. این ساختمان‌ها در قرون ۱۵ و ۱۶ میلادی برو و بیایی داشتند و تمامی قوانین مملکت‌داری عثمانی‌ها از همین ساختمان صادر می‌شد. حالا هم به گنجینه‌ای برای نگهداری از اشیاء به جا مانده از تاریخ ترکیه تبدیل شده است.

فضای مجلل و باشکوه کاخ توپکاپی هر چشمی را مسحور خود می‌کند، به طوری که ساعت‌ها محو تماشای آن خواهید شد. با دیدن این همه زیبایی قطعا برای عکاسی هم وسوسه می‌شوید. اما بهتر است عکس‌ها را در حیاط و مناظر وسیع کاخ بگیرید. در قسمت‌های پیچ و خم دار اطراف ساختمان و مسیرهایی که به یکدیگر متصل می‌شوند، معماری خارق‌العاده‌ای از مردم ترک تبار را مشاهده می‌کنید. در اینجا هم می‌توانید عکس‌های هنری و شگرفی را با لنز دوربین خود به ثبت برسانید.

پل گالاتا

پل گالاتا از آن لوکیشن‌های جذاب و بی نظیر استانبول است که حتی استودیوهای عکاسی نیز سوژه‌های خود را به اینجا می‌آورند. این پل جایی است که دوچرخه‌سواران و شهروندان در رفت و آمد هستند. روی پل مسیر جداگانه‌‌ای هم برای موتورسوارها در نظر گرفته شده است. پل گالاتا قسمت قدیمی شهر را به بخش اروپایی آن متصل می‌کند. اگر می‌خواهید هر دو قسمت استانبول را خوب نظاره کنید و عکس‌های جذاب و هنری بگیرید، روی این پل بمانید. زمان غروب و یا ساعات اول صبح، عکاسی از مناظر پل بی‌نظیر و رویایی خواهد بود.

معرفی لوکیشن های عکاسی حرفه ای در استانبول

تصویری از پل گالاتا زیر نور زیبای خورشید

موزه هنر جدید

موزه هنر جدید هم از دیگر لوکیشن های عکاسی در استانبول است. این شاهکار معماری شگفت‌انگیز هر عکاسی را به خود مشغول خواهد کرد. ساختمان این موزه را شرکت معماران گریمشاو (در لندن) طراحی کرده است. دیوارهای آن با صفحاتی از شیشه‌های رنگی پوشانده شده است و بسته به موقعیت بیننده دائما تغییر می‌کند. به هر گوشه‌ای از این موزه که بروید می‌توانید تصاویری به یادماندنی را برای خودتان ثبت کنید.

چیچک پاسجی (پاساژ گل)

در نزدیکی موزه هنر جدید (در محله بی‌اوغلو) اگر کمی به سمت جلو بروید، چیچک پاسجی را می‌بینید. این مرکز خرید سرپوشیده مملو از فروشگاه، رستوران، بازار مواد غذایی و کافه است. همچنین غرفه‌های متعدد گل فروشی را می‌بینید که بدون شک فضای جالبی برای عکاسی خواهد بود. در واقع در اینجا هیچ جایی وجود ندارد که نخواهید از آن عکاسی کنید.

لژ گالاتا مولوی

اگر هنوز از عکاسی در شهر جذاب استانبول سیر نشده‌اید، بهتر است برای رفتن به موزه مولوی هم برنامه‌ریزی کنید. در اینجا می‌توانید اجراهایی از درویش‌های چرخان را هم ببینید که در حال رقص صوفیانه هستند. در این موزه آثار باستانی مربوط به مولانا نگهداری می‌شود. از آنجا که ما ایرانی‌ها به مولانا ارادت خاصی داریم، حتما از دیدن موزه و آثار به جای مانده از مولوی لذت خواهیم برد. اما فراموش نکنید این لحظات خوب را با دوربین خود ثبت کنید.

مسجد اورتاکوی

این مسجد که به نام مسجد Mecidiye نیز شناخته می‌شود، یکی از لوکیشن‌های متمایز برای عکاسی در شهر زیبای استانبول است. مسجد اورتاکوی به سبک معماری باروک طراحی شده است و تزئینات بی‌بدیل و زیبایی دارد. بنابراین می‌تواند انتخاب نایابی برای عکاسی هنرمندانه شما در استانبول باشد. این مسجد در سواحل تنگه بسفر قرار دارد و پل باشکوه بسفر در پس زمینه تصاویر شما خودنمایی خواهد کرد.

تراموا قرمز در خیابان استقلال

اگر به خیابان استقلال استانبول سر بزنید، تراموا قرمز در خط T2 را مشاهده می‌کنید. این تراموا قرمز رنگ یادآور ترامواهای مشابهی است که در سال‌های میانی قرن بیستم، سیستم حمل و نقل شهر را اداره می‌کردند. در حال حاضر این سیستم حمل و نقل قدیمی به عنوان یکی از نمادهای اصلی میدان استقلال به شمار می‌آید. هر گردشگر خارجی که وارد استانبول می‌شود، محال است نخواهد برای یک بار هم که شده سوار این قطار قرمز رنگ قدیمی شود و چرخ کوتاهی در خیابان استقلال بزند. رنگ قرمز تراموا و بافت شهری زیبای میدان استقلال لوکیشن خوبی برای گرفتن عکس‌های نمادین و زیبا فراهم آورده است.

معرفی لوکیشن های عکاسی حرفه ای در استانبول

نمایی از تراموا قرمز رنگ در استانبول

بایوک ولیده هان

بایوک والیده هان مسافرخانه‌ای متعلق به قرن ۱۷ میلادی است که در کوچه پس‌کوچه‌های بازار ادویه قرار دارد. در داخل این مسافرخانه صنعتگران زیادی در حال تعمیر و یا ساخت صنایع دستی هستند. اما چیزی که شما را برای گرفتن یک عکس زیبا و هنری ترغیب می‌کند، منظره‌ای است که در قسمت پشت بام ساختمان قرار دارد. البته برای عکاسی باید با سرایدار مسافرخانه هماهنگ باشید.

برج گالاتا استانبول

اگر باز هم دنبال لوکیشن های جذاب دیگری برای عکاسی در استانبول هستید، به سراغ برج گالاتا بروید. این برج سنگی مربوط به قرون وسطی است که در محله یهودی نشین گالاتا قرار دارد. برج از نظر تاریخی برای مردم شهر اهمیت زیادی دارد و با ۶۳ متر ارتفاع، می‌تواند مناظر پانورامایی از شهر استانبول را در اختیارتان قرار دهد. در واقع، لوکیشن با ارتفاع بالاتر برای عکاسی هنرمندانه و جذاب بهتر است.

آب انبار باسیلیکا

توصیه ما این است برای عکاسی در استانبول از آب انبار باسیلیکا هم دیدن کنید. این آب انبار عظیم یکی از باشکوه‌ترین مکان‌های تاریخی در استانبول است. نورپردازی‌های فوق‌العاده‌ای که با استفاده از نورهای قرمز در پایه هر ستون ایجاد می‌شود، روی آب منعکس شده و سپس رنگ قرمز خیره کننده‌ای را به سمت مخزن پرتاب می‌کند. این فضا برای عکاسی فوق‌العاده است و نباید به سادگی از کنار آن بگذرید.

خیابان کاراکوی

این خیابان درست در مقابل شهر قدیمی گالاتا، نزدیک به پل و در پایین برج گالاتا قرار دارد. کاراکوی یک خیابان ایده‌آل برای عکاسی است. معماری هنرمندانه ساختمان‌ها در این خیابان به صدها سال پیش برمی‌گردد. در هر گوشه‌ای از این خیابان که قدم بگذارید، می‌توانید زاویه‌های جدیدی برای عکس گرفتن پیدا کنید.

بویوک آدا

یکی دیگر از بهترین لوکیشن های عکاسی در استانبول جزیره بویوک آدا است که از بزرگترین جزایر در دریای مرمره به حساب می‌آید. در این شهر جزیره‌ای خیابان‌های باشکوه به سبک ویکتوریایی به چشم می‌خورد که محل ایده‌آلی برای عکاسی خواهد بود. خیابان‌های آرام و بدون ماشین و باغ‌های زیبا در دو سمت خیابان، بویوک آدا را به یکی از بهترین مکان‌ها برای عکس گرفتن در استانبول تبدیل می‌کند.

معرفی لوکیشن های عکاسی حرفه ای در استانبول

نمایی از پله های رنگی استانبول

پله های رنگین کمانی استانبول

پله‌های رنگین کمان، مناطق جهانگیر و فاندیکلی را به یکدیگر متصل می‌کند. اینجا هم مثل سایر نقاط شهر استانبول که در مورد آن صحبت کردیم، می‌تواند محل مناسبی برای عکاسی و فیلمبرداری هنرمندانه باشد.

عکاسی در محله بالات

اگر عکاسی در محله های استانبول را دوست دارید، به محله چند قومیتی بالات هم سری بزنید. این نقطه قدیمی و رنگارنگ می‌تواند یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در استانبول باشد. خانه‌های رنگارنگ و هم ردیف را در کمتر جایی پیدا می‌کنید. در اینجا تعداد زیادی رستوران و کافه هم وجود دارد که می‌تواند در زیباتر کردن بک‌گراند عکستان تاثیر زیادی داشته باشد.

حرف آخر

در این مقاله لوکیشن های عکاسی در استانبول را معرفی کردیم. اگر شما هم مسافر استانبول هستید، بازدید از این لوکیشن ها را در برنامه خود بگذارید. وقتی از تمام نقاط این شهر زیبا و دیدنی بازدید کردید، می‌توانید بلیط استانبول به تهران را تهیه کنید و به ایران برگردید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند علاوه بر نرخ بلیط داخلی، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز تهران به استانبولو همچنینتورهای لحظه آخریمطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور را پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

هزینه یک هفته سفر به استانبول ۱۴۰۱

راهنمای خرید در استانبول

قیمت پروازهای تهران به استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *