پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
جذب گردشگران مسلمان

جذب گردشگران مسلمان در تایوان

تایوان در تلاش است که یک مقصد گردشگری مناسب در چشم مسافران کشورهای خاورمیانه به نظر برسد تا بتواند گردشگران بیشتری جذب کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،با برداشته شدن محدودیت‌های مسافرتی کووید ۱۹ در ماه گذشته، تایوان امیدوار است خود را به عنوان مقصد تعطیلات برای مسافران مسلمان معرفی کند.

آبه چو، مدیر گردشگری تایوان، شعبه کوالالامپور، مالزی، فیلیپین، اندونزی و برونئی گفت که تایوان معمولاً مقصد مورد علاقه مسافران مسلمان نیست. قبل از همه‌گیری کووید-۱۹، حدود ۵۳۰ هزار مالزیایی به تایوان سفر کردند، که کمتر از ۳۰ درصد آن مسلمانان بودند.

وی افزود: ما امیدواریم که این وضعیت را تغییر دهیم زیرا در حال حاضر، تایوان بیش از ۲۰۰ رستوران و غذاخوری دارای گواهی حلال، جاذبه‌های دیدنی و هتل‌های مجهز به نمازخانه همراه با جهت قبله دارد تا نیازهای مذهبی آنها را برآورده کند.

وی ادامه داد: همچنین راهنمایان تور تایوانی وجود دارند که توسط انجمن مسلمانان چین موزش دیده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که با الزامات و نیازهای مسافران مسلمان آشنا هستند.

او در مصاحبه‌ای گفت: پس از دریافت چنین آموزش‌هایی، تورگردانان درک بهتری از مفهوم حلال دارند و این به آنها امکان می‌دهد تا به گردشگران مسلمان خدمات بهتری ارائه دهند، از جمله بردن آنها به مغازه‌های سوغاتی که محصولات حلال ارائه می‌دهند.

چو گفت که اکتبر تا دسامبر یکی از بهترین دوره‌ها برای سفر به تایوان است، زیرا رویدادهای زیادی از جمله تزئینات جشن کریسمس و شمارش معکوس شب سال نو در آن وجود دارد.

او افزود که تزئینات کریسمس به نمایش گذاشته شده بیشتر برای ایجاد یک فضای جشن است تا نمایش عناصر مذهبی و لذت بردن از آن را برای همه سرگرم کننده است. چو گفت: در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، حدود ۱۳۹ هزار گردشگر مالزیایی تنها در ماه‌های نوامبر و دسامبر از تایوان دیدن کردند.

وی افزود: سال آینده نیز سال خرگوش است که برای بازدید و لذت بردن گردشگران مسلمان از جشن‌ها از ۵ تا ۱۹ فوریه مناسب است. این دفتر در حال حاضر با آژانس‌های مسافرتی مالزی برای ترویج گردشگری مسلمان‌پسند کار می‌کند و ما می‌خواهیم مردم بدانند که در سفر به تایوان می‌توانند در عین تضمین برآورده کردن نیازهایشان، لذت ببرند.

او گفت: بهترین گزینه رزرو تورها از طریق آژانس‌های مسافرتی قانونی است تا از تشریفات غیرضروری جلوگیری شود.

تایوان پس از یک دوره طولانی محدودیت‌های سفر کووید-۱۹، سرانجام قرنطینه اجباری خود را برای کنترل شیوع ویروس پایان داد و از ۱۳ اکتبر پذیرای گردشگران بود.

در همین حال، ادوین تای، رئیس بخش جوهور انجمن گردشگری چین مالزی گفت که از ماه گذشته درخواست‌‌های زیادی دریافت کرده‌‌اند. این نشان می‌دهد که علاقه به تایوان هنوز وجود دارد و بسیاری از این مسافران قبلاً در آنجا تعطیلات خود را سپری کرده‌اند.

او گفت: من از آژانس‌های عضومان می‌خواهم که بسته‌های جذاب‌تری ارائه دهند تا به گردشگران پس از بازگشت، تجربه جدیدی ارائه کنند. وی افزود که هدف ما تمرکز بیشتر بر تورهای حلال در سال آینده است.

بیشتر بخوانید:

برای سفر به تایوان چقدر باید هزینه کرد؟

شرایط دریافت ویزای کاری در کدام کشور آسان تر است؟

آشنایی با مدارک مورد نیاز و شرایط دریافت ویزا تایلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *