چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

بهره‌برداری از ۲۰ اقامتگاه گردشگری در همدان در آینده ای نه چندان دور

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی همدان اعلام کرد: میزان ظرفیت اقامتگاه های گردشگری در دو سال اخیر رشد زیادی را تجربه کرده است و به زودی از ۲۰ اقامتگاه دیگر بهره برداری خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،علی خاکسار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۲۷ اقامتگاه بوم گردی در استان همدان در حال بهره برداری هستند که هفت مورد از آنها طی ۲ سال اخیر مورد افتتاح قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان از سرمایه گذاری در حوزه بوم گردی ها استقبال و حمایت می کند،اظهار کرد: توجه به این مهم موجب رونق گردشگری، اشتغال آفرینی،پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها و تقویت معیشت روستاییان را با خود به همراه دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان همچنین از رشد ۲۱ درصدی تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان اولین مکان ارائه خدمات گردشگری از ۵۳ مورد به ۶۴ مورد افزایش یافته است.

خاکسار با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و امیدواریم بزودی شاهد این اتفاق بزرگ باشیم،اظهار کرد: این مهم بدون شک تحول زیادی را به گردشگری همدان می بخشد و رونق هرچه بیشتر گردشگری استان را با خود به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه استان همدان است و تقویت زیرساخت‌های این بخش در زمینه‌های مختلف مانند اقامت، خدمات و حمل و نقل در دستور کار قرار دارد.

این مسوول با اشاره به اینکه بخش گردشگری تاثیر بسزایی در تحقق رشد اقتصادی دارد، افزود: تمامی شهرستان ها، شهرها و روستاهای استان همدان استعداد جذب گردشگر را دارند که باید از این ظرفیت به بهتری شکل ممکن استفاده کرد.

استان همدان دارای ۲۷ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و میهمان‌سرا، ۱۴ میهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، چهار هتل‌ آپارتمان، هفت مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک متل، ۶۴ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶ مرکز پذیرایی بین‌راهی و ۱۷ سفره‌خانه سنتی در استان همدان فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *