د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

به زودی آغاز فعالیت انجمن خیران میراث‌فرهنگی آغاز می شود

معاون میراث فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد : فعالیت انجمن خیران میراث فرهنگی در آینده نزدیک آغاز می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی دارابی در حاشیه بازدید از بافت تاریخی مشهد با بیان این‌که حفظ میراث‌فرهنگی به نهضت مردمی نیاز دارد، گفت: انجمن خیران میراث‌فرهنگی در وزارت کشور به ثبت رسیده است و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
معاون میراث فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از بهره برداری از تعدادی از طرح‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی همزمان با هفته دولت خبر داد.
دارابی همچنین به بازدید خود از عملیات مرمت و احیای بازار تاریخی فرش و بازار سرشور مشهد اشاره کرد و گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و سایر نهاد‌ها از جمله شهرداری، و فرمانداری بازار ۸۰۰ ساله فرش مشهد را بازسازی، مرمت و حفظ و احیا می‌کنند.
معاون میراث فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: تعدادی از آثار تاریخی کشف‌شده در این محدوده، در آب انبار موجود از عهد ناصری در قالب موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.
دارابی با بیان این‌که این بازار محیط کسب و کار و زندگی مردم است، گفت: بخشی از بازار سرشور که مرمت شده بسیار زیبا و دلنشین شده و شرایط محیطی مناسبی پیدا کرده است.
معاون میراث فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: آنچه در دولت سیزدهم و مدیریت آقای مهندس ضرغامی اهمیت دارد، این است که هم از میراث‌فرهنگی صیانت کنیم و هم از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.
دارابی گفت: میراث‌فرهنگی با توسعه همراه است و مزاحم توسعه نیست و ما این را در عمل می‌خواهیم انجام دهیم.
معاون میراث فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در خراسان رضوی آثار تاریخی فراوان و با ارزشی وجود دارد، افزود: حرم مطهر رضوی در صدر همه آثار تاریخی قرار دارد و امیدواریم با همکاری تولیت آستان‌قدس رضوی، استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.
دارابی همچنین با بیان اینکه آثار تاریخی ما را خطر جدی ریزش تهدید می‌کند و طی سال‌های گذشته با کمبود بودجه و امکانات مواجه بوده است. گفت: علاوه بر این خطر، زلزله و دیگر حوادث غیرمترقبه آثار تاریخی را تهدید می‌کند، اگر به آثار تاریخی رسیدگی نکنیم، تغییر کاربری غیرقانونی و غیراصولی به بافت تاریخی به صورت جدی آسیب می‌رساند.
معاون میراث فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت اجرای مسئولیت اجتماعی نهاد‌ها تأکید کرد و افزود: برای حفظ میراث‌فرهنگی به نهضت مردمی نیاز است، چون مردم در بافت‌های تاریخی زندگی و کار می‌کنند، باید این دو را به هم پیوند داده و یک نهضت بزرگ مردمی را راه‌اندازی کنیم.
دارابی گفت: به همین منظور به زودی انجمن میراث‌فرهنگی که در وزارت کشور به ثبت رسیده، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که امیدواریم با کمک خیران داخل و خارج کشور حمایت‌های مادی و معنوی گسترده‌ای را برای صیانت از میراث‌فرهنگی همراه داشته باشیم.
معاون میراث فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که اکنون و در دوران پساکرونا، گردشگری از پیشران‌های رشد و توسعه کشور‌ها از جمله ایران است تأکید کرد: گردشگری ایران بر مدار میراث‌فرهنگی است و تلاش همکاران ما بر این است که این مهم محقق شود.

بیشتر بخوانید:

هزینه اقامت در هتل های مشهد

مشکلی در ورود و خروج اتباع افغانی از مرز دوغارون وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *