چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

به وقت یک خرید حسابی در جزیره‌ی رنگ‌ها

قشم از جزیره های زیبا هرمزگان با دیدنی ها جذاب و اجناس بسیار با کیفیت می باشد که گردشگران بسیاری برای خرید  وتفریح به این جزیره سفر می کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،این جزیره زیبا در دوران ساسانیان ابر کاوان نامیده می‌شد. جزیره قشم را به‌تنهایی ژئوپارک ایران و خاورمیانه می‌نامند. یکی از جنبه های شناخته شده جزیره قشم ، مراکز خرید آن است. که به دلیل تنوع زیاد اجناس و قیمت های مناسب آنها، همواره با استقبال گردشگران از سراسر ایران روبه رو است. در این مطلب سعی خواهیم کرد  بهترین مراکز خرید جزیره قشم  را برای شما معرفی کنیم.

 

بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم در سال ۱۲۹۰ شمسی تأسیس شده است که تا به امروز توانسته حالت قدیمی و سنتی خودش را حفظ کند. این بازار دارای چندین درب ورودی است و مسافران و گردشگران به راحتی می توانند در این بازار تردد کنند. بازار قدیمی از چندین کوچه و پس‌کوچه، راهروها و دالان‌های روباز و در برخی جاها مسقف ساخته شده است.

بازار دارای حدود ۱۰۰۰ غرفه است. کالاهای عرضه شده در این بازار شامل انواع پوشاک، لوازم برقی، آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، کیف و کفش، چرم، طلا، انواع پارچه‌های ساده و محلی، روتختی،  ملحفه وکالاهای دیگر است. در این بازار می‌توانید کالاهای موردنظر خود را به‌صورت عمده و جزئی خریداری کنید. بازار سنتی قشم به قطب اصلی تجارت در جزیره قشم بدل شده است.

بازار قدیم و سنتی قشم را می‌توان از جمله بازارهای قدیمی در آسیا و خاورمیانه دانست. این بازار یکی از مشهورترین بازارها در جزیره قشم است و اگر دنبال خریدی ارزان‌قیمت باکیفیت مناسب هستید حتماً سری به این بازار بزنید.

از ویژگی بارز این بازار نزدیکی آن به اسکله است که می‌توانید قبل و بعد از خرید ساحل زیبای خلیج‌فارس را ببینید و از زیبایی‌اش لذت ببرید. بازار قدیم کیش در میدان امام خمینی، خیابان شهید منتظری، جنب بانک کشاورزی واقع شده است.

راهنمای خرید در قشم, بازار قدیم قشم, مراکز خرید قشم

بازار قدیمی قشم

بازار ستاره قشم

بازار ستاره قشم در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع و با زیر بنای ۳۰ هزار مترمربع در سه ‌طبقه وبا داشتن ۷۵۰ واحد تجاری در سال ۱۳۷۶ احداث شده است. مرکز خرید ستاره قشم به بازار بزرگ بین‌المللی قشم نیز شهرت دارد. در این مرکز خرید علاوه بر خرید می‌توانید از امکانات تفریحی این مجتمع  بهره کافی را ببرید.

همچنین در این مرکز خرید می‌توانید خرید عمده و جزئی  داشته باشید. کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های این مجتمع تجاری شامل صنایع‌دستی، وسائل تزئینی، اسباب‌بازی، لوازم کامپیوتر، لوازم برقی، لوازم آشپزخانه، لوازم ورزشی، عینک و بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن برند و مارک، کیف و کفش و پوشاک است. از امکانات تفریحی این مجمتع می‌توان به مجموعه بازی‌های رایانه‌ای، موزه حیوانات تاکسیدرمی، سالن بیلیارد و زمین‌های بازی مخصوص کودکان اشاره کرد.

امکانات رفاهی این مرکز خرید نیز شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، نیمکت‌هایی جهت استراحت، تهویه ‌مطبوع، پله‌برقی،  سیستم پیجینگ است.بعد از خرید شما می‌توانید از رستوران‌های متعددی که د این مرکز خرید وجود دارد بهره مند شوید و خاطره سفر را با تست کردن یک غذای دریایی و خوشمزه کامل کنید.

از دیگر قسمت‌های دیدنی مرکز خرید ستاره، بازار چینی‌ها میباشد. دیدن بازار چینی‌های قشم یکی از شاخص‌های اصلی سفر به جزیره زیبای قشم محسوب می‌شود. قسمت جالب و شگفت انگیز این بازار وجود فروشندگان چینی است که تسلط کامل به زبان فارسی دارند. بازار ستاره در بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل‌ها واقع شده است.

مراکز خرید قشم و درگهان, بهترین هتل های و مراکز خرید قشم, مراکز خرید ارزان قشم

بازار ستاره قشم

مجتمع تجاری سیتی‌سنتر قشم 

مجتمع تجاری سیتی‌سنتر در دوفاز به وسعت ۱۲۵۰۰۰ مترمربع ساخته شده است.  به‌طوری‌که سیتی‌سنتر فاز یک در سال ۱۳۹۰ و سیتی‌سنتر فاز ۲  دو سال بعد احداث شده است. واحدهای تجاری این دو مجتمع  درمجموع  ۲۰۰۰ واحد تجاری و اداری هستند.

سازه‌ای این مجتمع  بتنی بوده و در برابر زلزله ۹ ریشترمقاومت لازم را دارا می باشد. مجتمع تجاری سیتی‌سنتر یک و دو در دو طرف خیابان دریا واقع شده‌اند که توسط یک پل زیبا و مسقف به نام پل هنر به هم متصل می‌شوند. طراحی مدرن و فضای آزاد و چشم‌انداز زیبا از دریا لذت خرید را صدچندان می‌کند.

این مجتمع از مدرن‌ترین و مجلل‌ترین بازارهای جزیره قشم است. در این مجتمع نیز می‌توانید خرید عمده و جزئی داشته باشید. تنوع اجناس در این مجتمع از دلایل محبوبیت آن است. کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های متعدد این مرکز خرید شامل لوازم‌خانگی، پوشاک، لوازم شکار، لوازم دیجیتال، اسباب‌بازی، شکلات، قهوه، بدلیجات، صنایع‌دستی، مبلمان، کالاهای خواب، سیسمونی، لوازم خرازی و دیگر کالاها است. در پل ارتباطی این دو مجتمع شما می‌توانید کالاهای دیگری اعم از پارچه، لباس، اقلام فرهنگی و سوغات را خریداری کنید.

همچنین در وسط این مرکز خرید شما می‌توانید از کافی‌شاپ مجهزی که دایراست استفاده کرده و خستگی خرید را از تن به در کنید. از امکانات تفریحی این مرکز خرید می‌توان به شهربازی، سرزمین عجایب، گیم و بازی‌های رایانه‌ای، سینما چهاربعدی و داشتن بیش از ۲۴۰ دستگاه مهیج در این مجتمع، شادی را به خود و فرزندانتان هدیه بدهید.

از امکانات رفاهی این مجتمع نیز می‌توان به کافی‌شاپ، فودکورت، رستوران اختصاصی، نمازخانه، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، آنتن‌دهی موبایل و دسترسی به اینترنت را نیز اشاره کرد.مجتمع تجاری سیتی‌سنتر در خیابان ولیعصر، نبش خیابان دریا واقع شده است.

ارزانترین مراکز خرید قشم, بهترین مراکز خرید قشم, راهنمای خرید در قشم

مجتمع تجاری سیتی سنتر قشم

بازار بزرگ فردوسی قشم

بازار بزرگ فردوسی در سه‌طبقه و ۶۳۰ واحد تجاری سومین بازار بزرگ قشم محسوب می‌شود. این مرکز خرید جهت توسعه و بهبود کیفیت فرایند خریدوفروش  از روش سنتی به روش مدرن و تبدیل‌شدن قشم به مقصد عالی  برای خریداران در سال ۱۳۸۸ تأسیس شده است. اگر به دنبال خریدی مرغوب با قیمتی ارزان هستید حتماً سری به این مرکز خرید بزنید.

چیدمان شیک و لوکس در داخل و خارج  پاساژ توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. کالاهای عرضه شده در این مرکز خرید شامل انواع پوشاک، لباس‌های استوک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و خانگی، کیف و کفش‌های برند و مارک، دوچرخه و ماشین‌های کوچک مناسب کودکان، است.

اگر به دنبال حلوای مخصوص قشم که یکی از سوغات قشم است می گردید، سری به این مرکز خرید بزنید. از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید می‌توان به رستوران‌ها، سیستم تهویه‌مطبوع، پله‌برقی، سوپرمارکت، نمازخانه، آسانسور اشاره کرد.

مرکز خرید فردوسی در بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گل‌ها واقع است.

راهنمای خرید در قشم, بازار قدیم قشم, مراکز خرید قشم

بازار بزرگ فردوسی قشم

مرکز خرید پردیس قشم

مرکز خرید پردیس قشم در چهارطبقه ساخته شده و دارای ۱۴۸ واحد تجاری – اداری  است. مرکز خرید پردیس قشم یکی از مشهورترین مراکز خرید در جزیره زیبای قشم محسوب می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این مرکز خرید قرارگرفتن در مرکز شهر قشم است.

طبقات اول و دوم مرکز خرید پردیس  به واحدهای فروشگاهی و طبقات سوم و چهارم به رستوران‌ها و واحدهای اقامتی اختصاص دارند. اگر به دنبال لباس مجلسی شیک باکیفیت خوب و قیمت مناسب هستید حتماً سری به این مرکز خرید بزنید. کالاهای عرضه شده در ۵۸ واحد تجاری در طبقه‌های اول و دوم بیشتر مربوط به انواع پوشاک می‌شوند؛ ولی کالاهای دیگر مانند کفش و کیف، لوازم‌خانگی، وسایل تزئینی و ساعت را نیز میتوان در این مرکز خرید پیدا کرد. مرکز خرید پردیس یکی دیگر از مراکز خریدی است که می‌تواند در آنجا کالاها را  به‌صورت عمده و جزئی خریداری کرد. از دیگر واحدهای تجاری این مجتمع می‌توان به  واحدهای خدمات کامپیوتری، کلاس آموزش زبان و کامپیوتر، نمایندگی‌های ایران‌خودرو، دفاتر بیمه و دفاتر مصالح ساختمانی اشاره کرد.

واحدهای بیرونی این مجتمع شامل  بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری می‌شوند که فضایی اداری به این مرکز خرید داده است. از امکانات رفاهی این مرکز خرید می‌توان به کافی‌شاپ معروف این مرکز خرید که دارای فضای دنج و عالی است اشاره کرد.

رستوران‌های معروف شبهای قشم در طبقه‌های فوقانی این مرکز خرید واقع شده اند که با انواع غذاهای لذیذ دریایی و ایرانی و فرنگی در فضایی دلنشین از مشتریان خود پذیرایی می‌کند.

طبقه سوم این مجتمع با داشتن ۹۰ سوئیت شیک و فضای آرام پذیرای شما گردشگران و دانشجویان است. از امکانات رفاهی دیگر این مرکز خرید می‌توان به داشتن آسانسورهای شیشه‌ای، پله‌برقی‌ها، سیستم تهویه مرکزی، سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

 مراکز خرید قشم و درگهان, بهترین هتل های و مراکز خرید قشم, مراکز خرید ارزان قشم

مرکز خرید پردیس قشم

بازار خلیج‌فارس قشم

مرکز خرید خلیج‌فارس قشم در ۴ طبقه تجاری، اداری، مسکونی احداث شده است که ۸۰ واحد تجاری این مرکز خرید در طبقات اول و دوم واقع شده‌اند. طبقه سوم این مرکز خرید شامل ۳۰ واحد اداری و مسکونی است.

در طبقه چهارم این مرکز خرید رستوران‌هایی دایر است که  شما می‌توانید ازغذاهای دریایی و خوشمزه ای که  در آنجا طبخ می‌شود استفاده کنید و خاطره‌ای به ‌یادماندنی برای خود و همراهان‌تان بسازید. کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های این مرکز خرید شامل لوازم آشپزخانه، لوازم الکترونیکی با برندهای معروف و معتبر، انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، انواع کیف و کفش، باقیمت‌های باورنکردنی و کیفیت عالی است.

به‌غیراز واحدهای فروشگاهی  می‌توان به واحدهای خدماتی که به گردشگران و مشتریان و ساکنین بومی جزیره خدمات ارائه می‌دهند اشاره کرد. این واحدها شامل واحدهای خدمات کامپیوتری، کافی‌نت، کلاس‌های آموزش زبان و کامپیوتر، بانک تجارت، مؤسسه مالی بنیاد است. بازار خلیج فارس در میدان گل‌ها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، جنب بازار بزرگ ستاره واقع شده است.

بهترین مراکز خرید قشم, راهنمای خرید در قشم, بازار قدیم قشم

مرکز خرید خلیج فارس قشم

مرکز خرید مرجان قشم

مرکز خرید مرجان قشم که یک مجتمع تجاری – مسکونی محسوب می‌شود در دوفاز ساخته شده است. مرکز خرید مرجان قشم را لولو سنتر نیز می‌نامند. فاز اول مرکز خرید مرجان قشم در سه‌ طبقه و فاز دوم این مرکز خرید در ۵ طبقه احداث شده است. در فاز اول مرکز خرید مرجان در طبقه زیر همکف هایپرمارکت مجهز و زیبایی قرار گرفته است که شما می‌توانید تمام مایحتاج روزانه‌تان را از آنجا تهیه کنید.

در طبقه اول فاز یک این مراکز خرید ۶۰ فروشگاه و واحدهای اداری واقع شده است و در طبقه دوم این مراکز خرید تعدادی واحدهای مسکونی و آپارتمان ساخته شده است. در فاز دوم این مراکز خرید ۵۰ واحد فروشگاهی و چندین واحد تجاری و مسکونی احداث شده است.

کالاهای عرضه شده در این مراکز خرید متنوع بوده و از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

کالاها شامل انواع اسباب‌بازی‌ها، لوازم‌التحریر، کیف و کفش، روتختی‌های نخی و انواع حوله و چمدان و … است. بعد از خرید و برای رفع خستگی می‌توانید از رستورانی که در این مرکز خرید دایر است استفاده نمایید.مرکز خرید مرجان در بلوار ولیعصر، چهارراه پردیس واقع شده است.

راهنمای خرید در قشم, بازار قدیم قشم, مراکز خرید قشم

مرکز خرید مرجان قشم

مرکز خرید سیمرغ قشم

مرکز خرید سیمرغ قشم در۴ طبقه و با نمای بسیار مجلل ساخته شده است . ۷۱ واحد تجاری  در طبقه اول این مرکزخرید واقع شده‌اند. در طبقه دوم مرکز خرید سیمرغ رستوران‌ها و کافی‌شاپ و سالن بیلیارد قرار دارد. کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های تجاری این مرکز خرید شامل پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و دیگر کالاها هستند.

مرکز خرید سیمرغ در مرکز جزیره و در مسیر مسافرانی که از سمت بندر لافت و از راه جاده وارد جزیره می‌شوند واقع شده است. مرکز خرید سیمرغ در بلوار ولیعصر، میدان امام قلی خان واقع شده است.

معرفی مراکز خرید قشم, مراکز خرید قشم و درگهان, بهترین هتل های و مراکز خرید قشم

مرکز خرید سیمرغ قشم

الماس مال قشم

مرکز خرید الماس مال قشم یک مرکز خرید تمام ‌عیار برای یک خرید لاکچری و به‌صرفه است. این مرکز خرید در زمینی به مساحت ۹۰۰۰۰ مترمربع در ۱۳ طبقه با ۱۹۰ واحد اداری و ۹۵۰ واحد تجاری با متراژها و کاربری‌های متفاوت و پارکینگی با گنجایش ۴۰۰ دستگاه خودرو در سال ۱۳۸۷ ساخته شده است.

از کالاهای عرضه شده در این واحدهای تجاری می‌توان به انواع پوشاک، زیورآلات، عطر و ادکلن، لوازم تزئینی لوکس و کیف و کفش، لوازم الکترونیکی و کالاهای دیگر اشاره کرد. از امکانات تفریحی این مرکز خرید می‌توان به داشتن پیست اتومبیل وچرخه‌سواری، سیستم اعلام و اطفا حریق، آلاچیق‌های مخصوص استراحت، آمفی‌تئاتر روباز، لابی در تمام طبقات، آب‌نمای موزیکال، سالن‌های بدنسازی، نمازخانه در تمام طبقات، پارک کودک و شهربازی، رستوران گردان تا ارتفاع ۵۴ متری، سالن سینما با صدای دالبی به ظرفیت ۴۰۰ نفر، ۱۶ دستگاه پله‌برقی، ۱۳ دستگاه آسانسورو هایپرمارکت اشاره کرد.مرکز خرید الماس قشم در بلوار ولی‌عصر، جنب خیابان ۲۲ بهمن واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *