ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

مکان‌های مهم گردشگری برای تورهای سه روزه

اگر قصد دارید یک سفر سه روزه را تجربه کنید، بدون برنامه‌ریزی ممکن است وقت، انرژی و یا هزینه زیادی را از دست بدهید. به همین خاطر، بهتر است مقاصدی را انتخاب کنید که نیاز به جابه‌جایی بین شهری زیادی نباشد و هر بار زمان زیادی را صرف پیدا کردن محل اقامت خود نکنید.

به گزارش توریسم اینترنشنال،بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای سفرهای چند روزه خود، با تور سفر کنند. از برجسته‌ترین و مهم‌ترین مزیت‌های سفر با تور، کاهش استرس ناشی از اتلاف وقت، کاهش هزینه، تضمین امنیت و کسب اطلاعات مختلف درباره مقصد سفر است. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند به صورت گروهی و با راهنما سفر کنند، بهتر است به دنبال خریداری تور کوتاه‌مدت باشید. همچنین، توصیه می‌شود برای سفر به مقاصدی که تا به حال نرفته‌اید و شناختی از مکان آن دارید، تورهای مسافرتی را انتخاب کنید.

ایران، طبیعت شگفت‌انگیزی دارد و یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌هایی که می‌توانید در سه روز برای خود رقم بزنید، این است که از مناطق گردشگری کشورمان دیدن کنید. برای آشنایی با ۴ منطقه گردشگری در ایران که با تور سه روزه می‌توانید به آن‌ها سفر کنید، همراه ما باشید.

سفر سه روزه به محمودآباد

یکی از شهرهای ساحلی شمال ایران که در نزدیکی شهر تهران واقع شده، محمودآباد است. این شهر دارای سواحلی زیبا، خدمات گردشگری و امکانات رفاهی بسیاری است که آن را به یکی از مناطق گردشگری ایران تبدیل کرده است. بهترین زمان برای سفر به محمودآباد از نظر آب‌وهوایی، اواسط بهار و اوایل پاییز است. در تور سه روزه محمودآباد می‌توانید از جاذبه‌های توریستی زیر دیدن کنید:

تالاب سرخ‌رود: یکی از دیدنی‌های طبیعی محمودآباد، تالاب سرخ‌رود است. اطراف این تالاب را زمین‌های کشاورزی و شالیزارها پوشانده‌اند و منظره دیدنی پدید آمده است. بهترین زمان برای دیدن تالاب سرخ‌رود، بهار و پاییز است، چراکه در این فصل پرندگان مهاجر مانند اردک‌های وحشی، غاز و گنگ را می‌توانید از نزدیک مشاهده کنید.

جنگل اهلم: یکی از زیباترین مناطق گردشگری در اطراف شهر محمودآباد، جنگل اهلم است. این جنگل در روستای اهلم قرار دارد و در حدود ۱۱ کیلومتری محمودآباد واقع شده است. این جنگل پوشیده از درختان گردو، نارون، شیردار و افرا بوده و دارای امکانات مناسبی برای تفریح به همراه خانواده و دوستان است.

تپه‌های سرخ‌رود: در جنوب سرخ‌رود، تپه‌هایی دیده می‌شود که از نظر کارشناسان قدمت آن‌ها به زمان اشکانیان باز می‌گردد. جالب است بدانید که این تپه‌های باستانی برای اهداف دفاعی ساخته شده بودند و از مهم‌ترین آثار تاریخی محمودآباد محسوب می‌شوند. نام این تپه، قلاع کتی بوده و نزدیک به ۳۰۰۰ مترمربع از زمین‌های شمال را به خود اختصاص داده است. برای خرید تور کافی است وارد لینک روبرو شوید https://safarmarket.com/tours و بهترین تور محدود آباد را رزرو کنید.

برنامه سفر به قشم با تور سه روزه

اگر قصد دارید با تور سه روزه به جزیره زیبای قشم سفر کنید، توصیه می‌شود که برای هر روز از اقامت خود برنامه مناسبی داشته باشید. چراکه برای دیدن تمامی جاذبه‌های گردشگری این جزیره به یک هفته تا ۱۰ روز زمان نیاز است. البته با یک برنامه‌ریزی مناسب و تهیه بلیط پرواز می‌توانید از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و توریستی این منطقه دیدن کنید. با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب جزیره قشم، بهترین زمان برای سفر به این جزیره، ماه‌های سرد سال به خصوص دی و بهمن است. در ادامه به معرفی بهترین مناطق گردشگری این جزیره پرداخته‌ایم که بهتر است در سفر سه روزه خود از آن‌ها بازدید کنید.

دره ستارگان: یکی از زیباترین جاذبه‌‎های گردشگری جزیره قشم، دره ستارگان است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد. این منطقه توریستی دارای صخره‌ها و کوه‌هایی است که در اثر باران‌های سیل‌آسا و طوفان تغییر کرده‌اند و شکل‌های عجیب و غریبی به خود گرفته‌اند.

جنگل حرا: یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم، جنگل حرا است. درختان این جنگل در آب‌های شور دریا رشد کرده‌اند و با وجود نمک بیش از حد آب، با شرایط محیطی این منطقه سازگار شده‌اند.

جزیره هرمز: در سفر سه روزه خود به قشم از جزیره رنگارنگ هرمز غافل نشوید. کانی‌ها و سنگ‌های رنگارنگ و ساحل درخشان هرمز باعث شده است که هر ساله توریست‌های بسیاری به هرمز سفر کنند. در سفر به این جزیره می‌توانید از فرش خاکی هرمز که از رنگ‌های متنوع و توسط بومیان این منطقه درست می‌شود، نیز دیدن کنید. دره رنگین‌کمان هم در هرمز واقع شده و رنگ‌های متنوعی را به خود اختصاص داده است. رسوبات معدنی متفاوت باعث به وجود آمدن رنگ‌های مختلف در این دره شده‌اند.

تور سه روزه فیلبند

فیلبند در شهرستان بابل و استان مازندران قرار دارد که به بام شرقی این استان معروف شده است. فیلبند آخرین روستای منطقه چلاو محسوب می‌شود. این منطقه گردشگری در فصل بهار و پاییز آب و هوای متنوعی دارد، به شکلی که در یک نیم روز ممکن است بر فراز ابرها قرار بگیرید، زیر باران بروید یا آسمان صاف و آفتابی کرانه دریای خزر را تماشا کنید. روستای فیلبند به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد، مکان مناسبی برای ایجاد پدیده اقیانوس ابر است. این پدیده که هر ساله توریست‌های زیادی را راهی این منطقه می‌کند، به گردشگران امکان ایستادن بر فراز ابرها را می‌دهد.

اگر قصد دارید تور سه روزه فیلبند را خریداری کنید، باید بدانید که این روستا از اواسط بهار تا ابتدای پاییز آب‌و‌هوای مطبوعی دارد. این منطقه به دلیل ارتفاعی که دارد، انتخاب مناسبی برای رهایی از گرمای تابستان است. البته، ییلاق فیلبند در فصول دیگر سال هم زیبایی‌های خاص خود را دارد، اما مسیر رفت‌وآمد آن بسیار دشوار خواهد بود.

تور کلوت شهداد

کلوت شهداد

کویرهای کرمان جذابیت‌های بسیاری دارند که آن‌ها را به مناطق گردشگری شگفت‌انگیزی تبدیل کرده است. از زیباترین بخش‌های کویر لوت، دیدن کلوت‌های کویر است. کلوت‌ها عارضه‌های طبیعی کلوخی هستند که در هیچ یک از بیابان‌های دنیا نظیر ندارند. کلوت‌ها سرتاسر قسمت غربی کویر لوت را پوشانده‌اند و از دور به شهر بزرگی شبیه هستند. بهترین زمان برای سفر به مناطق کویر، زمانی است که هوا رو به سردی می‎گذارد. فصل پاییز، با خنک شدن هوا، بهترین زمان برای سفر به کلوت شهداد است؛ البته در اوایل بهار هم می‌توان به کرمان و کویر لوت سفر کرد. شب‌های کویر آب‌وهوایی سرد و خشک دارد و روزهایش گرم است. در این سفر، علاوه بر کفش مناسب برای پیاده‌روی و لوازم شخصی، کلاه لبه‌دار، قمقمه آب، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی نیز به همراه داشته باشید. برای شب‎های خنک کویر لوت هم توصیه می‌شود لباس گرم همراه خود داشته باشید

بیشتر بخوانید:

کرمانی ها در نیمه نخست نوروز میزبان ۵۰ هزار گردشگر بوده اند

افزایش ۶۵ درصدی ورود گردشگران به سلطانیه نسبت به سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *