س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

بیش از ۶ میلیون گردشگر از ابتدای سال ۱۴۰۲ از کردستان بازدید کردند

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی کردستان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۶ میلیون گردشگر از استان بازدید کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رشد ١۴ درصدی اقامت گردشگران در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر گردشگر وارد استان شده است و باید با تشکیل کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر، زمینه جذب گردشگر و استقبال از مهمانان استان در نوروز ۱۴۰۳ را فراهم کنیم.

وی از تشکیل کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان خبر داد و گفت: ١٢ کمیته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر از تاریخ ٢۵ اسفند ١۴٠٢ تا ١۵ فرودین‌ماه ١۴٠٣ به مسافران نوروزی در استان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

مهرزاد اظهار کرد: کمیته‌ها شامل کمیته حمل‌ونقل، خدمات امداد ونجات، انتظامی- امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان و رفاه، برنامه‌ریزی و آمار، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و عملکرد، کمپین ٣٠- ۶٠ استراحتگاه‌های بین‌راهی، رسیدگی به شکایات، بهداشت- سلامت و محیط زیست و کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، خدمات‌دهی مطلوب و کسب رضایت مسافران و گردشگران به استان را از اهداف اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر استان عنوان کرد و افزود: بی‌تردید هم‌افزایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌ها و تقسیم وظایف بین آنها سبب نتیجه بخش بودن فعالیت‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۳ تصریح کرد: اکیپ‌های نظارت و بازرسی تأسیسات، بهسازی موزه‌ها و سایت موزه‌های استان، برگزاری نوروزگاه‌ها با حفظ حرمت رمضان، آماده سازی ۶ هزار تخت اقامتی برای ایام نوروز، ساماندهی خانه مسافرها شهرهای بانه، کامیاران و سروآباد، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، چاپ یکصد هزار برگ اقلام تبلیغاتی و پوستر برای تمام شهرستان‌های استان، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تأسیسات گردشگری، استفاده از توان تخصصی راهنمایان گردشگری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره‌کل در ایام نوروز ١۴٠٣ است.

وی بیان کرد: با عنایت به دستور اکید مقام عالی وزارت به موضوع رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان، از ۴۴ مجموعه تعداد ٨ مجموعه در مرحله اول تجهیز و بهسازی شده است.

مهرزاد یادآور شد: همچنین تعداد بیش از ۵۰ تابلوی راهنما نیز برای معرفی جاذبه شاخص استان و اعلام مسافت تا سرویس بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی، توسط این اداره‌کل تهیه و با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نصب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: امید است با همکاری دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی مسیر توسعه گردشگری در استان بیش از پیش هموار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *