ش٫ اردیبهشت ۲۲ام, ۱۴۰۳

تابوت ملکه بریتانیا در میان انبوه جمعیت منتظر به کاخ باکینگهام رسید/تصاویر

صدها تن از مردم انگلیس با شنیدن خبر ورود تابوت ملکه به لندن، پشت درهای بسته کاخ باکینگهام زیر باران تجمع کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جمعیت زیادی شب گذشته در اطراف کاخ باکینگهام برای ادای احترام به تابوت در حال حمل ملکه در مقابل باکینگهام تجمع کردند.

ده‌ها هزار نفر در لندن گرد هم آمدند تا به ملکه بریتانیا ادای احترام کنند. پادشاه چارلز و اعضای خانواده سلطنتی تابوت ملکه الیزابت را در کاخ باکینگهام دریافت کردند و جمعیت در خیابان ها در زیر باران شدید به نشانه احترام به ورود ملکه الیزابت به پایتخت بریتانیا گرد هم جمع شدند.

داخل ماشین حمل تابوت ملکه مخصوصا  روشن‌شده  بود و ماشین از خیابان‌های لندن به آرامی عبور کرد تا به ده‌ها هزار نفر اجازه دهد تا تابوت در حال عبور ملکه را ببینند. الیزابت روز پنجشنبه در سن ۹۶ سالگی در قلعه بالمورال در ارتفاعات اسکاتلند در آرامش درگذشت و ملت را در سوگ پادشاهی که ۷۰ سال سلطنت کرده بود، فرو برد.

خبرنگار الجزیره که  از لندن گزارش داده است لحظه ورود ملکه به لندن واقعا یک لحظه عمیقا تاریخی بود. قرار است امروز تابوت ملکه به تالار وست مینستر برده می شود و تا زمان برگزاری مراسم تشییع در روز دوشنبه هفته آینده در این تالار می ماند.

مردم اجازه خواهند داشت طی ۲۴ ساعت شبانه روز تا صبح روز برگزاری مراسم تشییع جنازه که با حضور ده ها تن از رهبران جهان از جمله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برگزار می شود، به تابوت در این تالار جهت ادای احترام سر بزنند. عنوان شده است که هنوز دعوت نامه ای برای رهبران روسیه، بلاروس و میانمار ارسال نشده است.

بیشتر بخوانید:

ارث ۵۰۰ میلیون دلاری ملکه بریتانیا برای پسرش

ملکه الیزابت دوم درگذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *