ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

تعطیلی مدارس و بنادر به دلیل طوفان وحشتناک “مویفا” در چین

بنادر و مدارس به دلیل وقوع طوفان مرگبار مویفا به سمت شرق چین از روز سه شنبه بسته شدند. 

به گزارش توریسم اینترنشنال،از روز گذشته طوفان مویفا در بنادر و سواحل شرقی چین آغاز شده و انتظار می‌رود که طوفان روز چهارشنبه به خشکی برسد و هشدار برای این طوفان مرگبار به سطح دوم افزایش یافته است.

در پی وقوع این طوفان مرگبار، مقامات چینی به کشتی‌ها دستور دادند تا هر چه سریع تر به بندر بازگردند و درخواست کرده‌اند همه مدارس مدارس تعطیل شوند. 

علاوه بر این گردشگران را از اقامتگاه های جزایر ساحلی تخلیه کرده و عنوان کرده اند یکی از قوی‌ترین طوفان‌های مویفا در این مناطق در پیش خواهد بود.

 طوفان «مویفا» روز سه‌شنبه در حالی که به سمت سواحل چین و شهرهای بندری «نینگبو» و «ژوشان» در حال حرکت بود، به یک طوفان قوی تبدیل شد.

رسانه های دولتی گزارش دادند که انتظار می رود طوفان روز چهارشنبه به خشکی برسد و هشدار برای وضعیت طوفان در چین به رنگ نارنجی ارتقا یافته است که خطرناک است.

اداره هواشناسی چین (CMA) روز سه شنبه اعلام کرد: تحت این وضعیت اضطراری، لازم است ادارات هواشناسی مربوطه و ادارات هواشناسی استانی مانند ژجیانگ، شانگهای، جیانگ سو و شاندونگ فورا وارد موقعیت اضطراری شوند.

خبرگزاری رسمی شین هوا گزارش داد که مویفا در مناطق ساحلی شرقی و جنوبی، از جمله مرکز تجاری شانگهای، باران های سیل آسا را ​​به همراه خواهد داشت. در نزدیکی شانگهای، شلوغ ترین بندر کانتینری چین، امواجی تا پنج متر (۱۶ فوت) انتظار می رود.

به گفته مؤسسه بین‌المللی کشتیرانی شانگهای، شانگهای از عصر روز سه‌شنبه برخی از فعالیت‌های بندر خود را به حالت تعلیق در آورده و صبح چهارشنبه همه عملیات‌ها را متوقف کرده است.

تلویزیون دولتی چین نیز گزارش داده که حدود ۱۳۰۰۰ نفر از جزایر و مکان های توریستی واقع در مسیر طوفان تخلیه شده اند.

 

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *