پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

تاکید استاندار مازندران بر اهمیت محافل قرآنی در شهرهای مازندران

استاندار مازندران ضمن اشاره به جایگاه سوم استان مازندران در حوزه های قرآنی عنوان کرد لازم است توجه بیشتری به برگزاری محافل قرآنی در این استان شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، استاندار مازندران، در اختتامیه جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی گفت: باید محافل انس با قرآن و قرائت‌های مجلسی را در سراسر شهر‌های استان گسترش دهیم و رویکرد‌مان به استان به عنوان یک استان قرآنی گردشگر‌پذیر باشد.

محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، امروز ۲۵ آذرماه، در اختتامیه جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی که در مصلای قائمشهر، برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه(س) فرمود: سه چیز از دنیا براى من دوست داشتنى است: تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا، انفاق و کمک به نیازمندان در راه خدا.

وی افزود: استان مازندران رتبه سوم کشور را در حوزه قرآن دارد و این موجب افتخار است و لازم است از جوانان و علمایی که مسبب و مشوق اصلی این جوانان هستند، تشکر کنم.

استاندار مازندران، تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در استان مازندران موضوعیت داشته باشد این است که ما باید محافل انس با قرآن و قرائت‌های مجلسی را در سراسر شهر‌های استان گسترش دهیم و رویکرد‌مان به استان به عنوان یک استان قرآنی گردشگر‌پذیر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مواهب الهی در استان، وجود عالمان دینی همچون؛ جوادی آملی، آیت‌الله لائینی و آیت‌الله معلمی و دیگر علمای بزرگ است، افزود: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها، لازم است به عنوان وظیفه شرعی و قانونی بتوانیم نورانیت قرآن را در این استان به مسیری برسانیم که رتبه اول کشور را کسب کند.

در ابتدای این اختتامیه آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: قرآن کریم به شنیدن آیات به همراه درک و مفاهیم آن تأکید فراوان دارد و قرآن کریم ما را به عمل به آن سفارش می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن بهترین کلام الهی است و قرآن نوری شفابخش است، افزود: مقام معظم رهبری نیز نسبت به تلاوت قرآن و برگزاری محافل قرآنی تأکید دارند.

در این اختتامیه حجت‌الاسلام میریان، پرچم‌گردانی امام رضا (ع) در میان حضار انجام شد که مورد استقبال و تبرک‌جویی حضار قرار گرفت.

همچنین؛ اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمال علیپور، نماینده سوادکوه، جویبار و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، یوسفی فرماندار قائمشهر و علیپور شهردار قائمشهر در این رویداد حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *