ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

گسترش همکاری های دو جانبه ایران و ترکیه در حوزه گردشگری

مقامات میراث فرهنگی استان خراسان رضوی در دیدار با سرکنسول گری کشور ترکیه در مشهد بر اهمیت توسعه گردشگری میان ایران و ترکیه و تسهیل این روند به خاطر حذف ویزا تاکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از اعلام آمادگی برای گسترش زمینه همکاری دوجانبه گردشگری با کشور ترکیه خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی با سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد، ظرفیت های مشترک همکاری های دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: با توجه به لغو روادید انجام شده، توسعه گردشگری بر مبنای این اشتراکات فرهنگی خواهد بود.

سید جواد موسوی افزود: برنامه توسعه گردشگری استان با اولویت کشورهای همسایه ایران آغاز شده است.

وی همچنین برای تبادل اشیاء تاریخی و برگزاری جشن نورزگاه مشترک با همکاری وزارت امور خارجه اعلام آمادگی کرد.

سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد نیز گفت: همکاری‌های مشترک گردشگری خراسان رضوی و ترکیه در پسا کرونا تداوم خواهد داشت و از طرفیت‌های گردشگری این استان برای بازدید شهروندان ترکیه استفاده خواهد شد.

فاتح توپچو افزود: هنرمندان ترکیه قرار است به مشهد سفر کنند و از آثار تاریخی، گردشگری و ظرفیت‌های هنری بازدید کنند. حرم مطهر رضوی و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) مهم‌ترین جاذبه مشهد و استان خراسان رضوی است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر زیارت، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این استان از جمله  آرامگاه فردوسی، آرامگاه حکیم خیام نیشابوری و عطار نیشابوری مورد علاقه شهروندان ترکیه است. زادگاه بکتاش‌ولی در روستای فوشنجان نیشابور نیز از ظرفیت‌های گردشگری مورد علاقه شهروندان ترکیه است که می‌تواند گردشگران زیادی از ترکیه را جذب کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *