پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال سفیر بلغارستان در ایران

تاکید سفیر بلغارستان بر توسعه گردشگری میان بلغارستان و ایران

سفیر بلغارستان در حضور خود در شهر کاشان و بازدید از مکان های تاریخی و دیدنی بر لزوم توسعه گردشگری و تبادل فرهنگی میان این دو کشور تاکید کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛خانم نیکولینا استفانووا کونوا، سفیربلغارستان در حاشیه بازدید از خانه تاریخی بروجردی ها، تپه سیلک و باغ تاریخی فین با ابرازخرسندی از حضور در شهر تاریخی و زیبای کاشان، گفت: تمام تلاش خود را در جهت توسعه روابط همه جانبه بین شهرهای بلغارستان و ایران به کار خواهم گرفت .

سفیر بلغارستان بر لزوم توسعه فرهنگی و گردشگری ایران و بلغارستان تاکید کرد و افزود: به دلیل عدم شناخت کافی دو ملت ایران و بلغارستان از ظرفیت های فرهنگی و گردشگری همدیگر، باید علاوه بر ارتباطات دیپلماتیک، برای توسعه تبادلات فرهنگی و گردشگری نیز بیش از پیش تلاش شود.

وی، به آشنایی سراسر جهان با فرهنگ غنی ایران اشاره کرد و گفت: ادبیات فاخر، تمدن ۷۵۰۰ ساله، ثبت بناهای زیاد تاریخی در یونسکو و شعرای مشهور ایران تاثیر خودش را به خوبی در گنجینه فرهنگ جهانی گذاشته است.

نیکولینا استفانووا کونوا بابیان اینکه شهرهای ایران خصوصاً اصفهان و کاشان از نظر تمدن و تاریخ برای مردم بلغارستان بسیار جذاب است، اظهار کرد: برای جذب توریست باید جاذبه های گردشگری و فرهنگی دیگر شهرهای ایران به سراسر دنیا معرفی شود.

سفیر بلغارستان، با بیان اینکه از سال ۲۰۰۲۰ به عنوان سفیر وارد ایران شدم، تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم بلغارستان بیشتر در مورد تخت جمشید و آثار تاریخی اصفهان صحبت می کنند و با دیگر اماکن تاریخی ایران آشنایی ندارند لازم است با اطلاع رسانی، از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی سایر شهرهای ایران با خبر شوند.

وی، به فراهم شدن زمینه خواهر خواندگی کاشان و شهر کازانلیک بلغارستان اشاره کرد و افزود: به دلیل احترامی که مردم بلغارستان به جشن گل محمدی دارند، پس از ارتباط با مسئولان کشورم تمام تلاش خود را در انعقادتفاهم نامه خواهر خواندگی بین دو شهر کاشان و کازانلیک به کار خواهم گرفت.

بیشتر بخوانید:

چراغ سبز منطقه آسیا و اقیانوسیه به گردشگران خارجی

عمده گردشگران سلامتِ جهان از چه کشورهایی می آیند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *