ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تاکید ضرغامی بر ایجاد تاسیسات خدماتی برای مردم در سواحلِ آزادشده

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موضع گیری تاکید کرد که هدف از آزادسازی سواحل، دسترسی مردم به دریا و ساحل بوده است. از این رو، وقتی سواحل آزادسازی می شوند، بایستی تاسیسات خدماتی مناسبی نیز برای مردم ایجاد گردد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛  عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید از مجموعه دهکده ساحلی‌ رامسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رامسر، تنکابن و عباس‌آباد موقعیت ویژه و کم‌نظیر در جاذبه‌های گردشگری و طبیعت خدادادی از جمله دریا و جنگل را دارد.

وی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌کاره وجود دارد، گفت: البته این پروژه‌ها فعال هستند و ۲۶ هزار میلیاردتومان برای همه مجموعه‌ها اعتبار نیاز است که سعی می‌کنیم اولویت‌ها را تعیین کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بودجه اختصاصی حاصل از این سفر اشاره کرد و افزود: وضع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بحث تسهیلات بسیار خوب است و برای بخش خصوصی که در این حوزه در حال سرمایه‌گذاری است از تبصره ۱۸ مجلس برای تسهیلات استفاده می‌شود.

ضرغامی با بیان اینکه این منطقه ظرفیت گردشگری بالایی دارد و نقاطی هنوز به آن توجه نشده است، تصریح کرد: یکی از مسائل این مجموعه حریم ۶۰ متری سواحل است که بنده در این‌خصوص ماموریت دارم که باید افراد برای حریم ساحلی، برنامه گردشگری خود را ارائه دهند.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه برنامه‌های لازم برای گردشگری ارائه شد، خاطرنشان کرد: در استان مازندران در نقاط مختلف تاسیسات گردشگری برای ساحل مشخص شده است و پروژه جامع انجام و در حال حاضر فقط بین وزارت صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، جهادکشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: این سه دستگاه در جلسات آتی با تنظیم آیین‌نامه، روی نقاطی که به تفاهم برسیم اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاران می‌کنیم.

ضرغامی افزود: منطقه گردشگری رامسر با وجود اینکه متعلق به شهرداری است ولی طبق قرارداد به بخش خصوص واگذار شده است و بخش خصوصی تجهیزاتی را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه هدف از آزادی سواحل دسترسی مردم به دریا و ساحل است، اضافه کرد: با آزادسازی سواحل باید تاسیسات خدماتی برای مردم فراهم شود که در این منطقه تاسیسات لازم وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا با همفکری خوب در دولت جلوی از بین رفتن سرمایه‌هایی که امروز به نفع مردم است، گرفته شود.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *