ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

پاکسازی محوطه تاریخی شوش از زباله

حامیان محیط زیست و میراث فرهنگی شوش با پاکسازی محوطه تاریخی این شهر، سعی کردند تا این شهر را برای تعطیلات ایام نوروز ۱۴۰۱ و ورود گردشگران آماده کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، عضو انجمن دوستداران شهر و طبیعت شوش گفت: حامیان محیط زیست و میراث فرهنگی با پاکسازی محوطه تاریخی در آستانه نوروز از مردم خواستند با حفظ محیط‌های شهری و تاریخی به پیشواز سال نو بروند.

احمد زالی اظهار داشت: دوستداران محیط زیست با همکاری انجمن گردشگری فرهنگی زیگورات شوش و پایگاه میراث جهانی شوش با هدف پاکسازی محوطه تاریخی از وجود زباله گرد هم آمدند.

وی ادامه داد: این برنامه به مناسبت روز پاکسازی بناها و محوطه‌های تاریخی با مشارکت علاقه‌مندان برگزار شد و امیدواریم این اقدام موجب ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث طبیعی و تاریخی به عنوان سرمایه‌های ملی شود.

زالی با بیان اینکه موثرترین راه برای حفظ عرصه‌های تاریخی و طبیعی، جلب مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه است گفت: با حضور و مشارکت اقشار مختلف جامعه محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی داشته باشیم.

 بیش از ۵۰ نفر حامیان محیط زیست و میراث فرهنگی در اقدامی نمادین محوطه تاریخی شوش را عاری از زباله کردند تا با این اقدام خود تاکید کنند مردم در حفظ میراث فرهنگی و طبیعی کوشا باشند.

شوش به بهشت باستان‌شناسان شهرت دارد و ۲ اثر ثبت جهانی یونسکو را در خود جای داده است. زیگورات چغازنبیل نخستین اثر ثبت جهانی کشور در شوش قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *