پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

تحلیل “مجمع جهانی اقتصاد” از چالش کرونا برای توریسم بین‌المللی

توریسم اینترنشنال؛ در بحبوحه ترس و نگرانی ها از طهور سویه جدید ویروس کرونا موسوم به “اومیکرون” و تاثیرگذاری منفی آن بر روند جهانیِ مسافرت ها، “سازمان جهانی گردشگری”، آخرین گزارش خود راجع به وضعیت توریسمِ بین المللی را به‌روز(آپدیت) کرده است.

بر اساس این گزارش، میزان مسافرت ها در سطح جهانی در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی، بهبود یافته با این حال، هنوز هم بسیار پایین تر از دوره قبل از همه گیری ویروس کرونا است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، بر اساس آمارهای سازمان جهانی گردشگری، در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱، میزان ورود ترویست ها به کشورهای مخالف جهان تا ۵۸ درصد افزایش یافته است(در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی) با این حال، هنوز ۶۴ درصد پایین تر از سطح و میزانی است که در سال ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رسیده است(دوره قبل از شیوع ویروس کورنا).

با نگاه به آمارهای ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱، میزان ورود توریست ها به کشورهای مختلف جهان، در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۲۰ درصد کمتر بوده که این میزان هنوز ۷۶ درصد پایین تر از آمارهای قبل از پاندمی ویروس کرونا است. در این چهارچوب، سازمان جهانی گردشگری خواستار همکاری کشورهای مختلف جهان جهت تسهیل روند مسافرت ها در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا شده است. این سازمان به طور خاص خواستار افزایش روند واکسیناسیون جهانی و فعال سازی بیش از پیش ایده هایی نظیر صدور تاییدیه های واکسیناسیون افراد، که تحرک و سفرِ آن ها را ساده تر می کنند، شده است.

بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که روند بازیابی و احیای صنعت گردشگری در نتیجه پاندمی ویروس کرونا، روند بسیار آرامی را طی می کند. بر اساس آخرین پیش بینی ها، سازمان جهانی گردشگری انتظار دارد که میزان ورود توریست های بین المللی در سال جاری میلادی، همچنان چیزی میان ۷۰ تا ۷۵ درصد پایین تر از آمارهای سال ۲۰۱۹ میلادی باشد. درآمدهای صنعت توریسم در سال ۲۰۱۹ میلادی حدودا ۱.۷ تریلیون دلار بوده این در حالی است که این درآمدها در سال جاری میلادی ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون دلار خواهد بود. با این حال، برخی ناظران و تحلیلگران بر این باورند که این پیش بینی در نوع خود خوشبینانه است و اگر سویه اومیکرون اوج بگیرد، بایستی انتظار روزهای سخت تری را برای صنعت گردشگری جهان داشت.

 

*منبع: وب سایت مجمع جهانی اقتصاد

*ترجمه: توریسم اینترنشنال

لینک:

https://www.weforum.org/agenda/2021/12/covid-crisis-drags-on-for-international-tourism/

2 دیدگاه برای “تحلیل “مجمع جهانی اقتصاد” از چالش کرونا برای توریسم بین‌المللی

  1. بسیار عالی باز هم تشکر از قلم توانای سر کار خانم اسکندری تحلیلگر محترم به امید موفقیت های روز افزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *