پ. ژوئن 25th, 2026

تشدید نظارت ها بر اقامت گاه های بوم گردی استان کرمان

اقامتگاه های بوم گردی استان کرمان در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز 1401 مورد نظارت و بازرسی دقیق قرار می گیرند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مسئول واحد اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز 1401 گفت: با توجه به حضور گردشگران در این ایام، نظارت و بازرسی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان تشدید می‌شود.

حامد لنگری‌زاده با بیان اینکه استان کرمان دارای 330 واحد بوم‌گردی است افزود: بیشتر این واحدهای اقامتی در روستاها و مناطق گردشگری فاقد اقامت‌گاه راه‌اندازی شده است.

مسئول واحد اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت و نظارت مستمر بر این واحدها تضمینی برای توسعه گردشگری روستاها و مناطق گردشگری این استان است اظهار کرد: بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی به ترتیب در روستاهای شهداد، بافت، جیرفت و شهربابک قرار دارد.

او با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی که تحت نظارت این اداره‌کل هستند و مجوزهای لازم را از این اداره‌کل اخذ کرده‌اند می‌توانند در ایام نوروز میزبان گردشگران باشند بیان کرد: این اداره‌کل با واحدهای اقامتی غیرمجاز با شدت برخورد می‌کند زیرا عدم آگاهی از برخی دستورالعمل‌ها از سوی این واحدها موجب بروز یکسری ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود.

لنگری‌زاده با اشاره به درج خبری مبنی بر پلمپ یک واحد بوم‌گردی از سوی اداره بهداشت در شهرستان جیرفت بیان کرد: واحد مذکور دارای مجوز از سوی این اداره‌کل نبوده و اداره بهداشت نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تخصصی آن را پلمپ کرده است.

او با بیان اینکه گردشگران و مسافران سفر هوشمندانه و مسئولانه را در اولویت سفر خود قرار دهند خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری دست به دست هم داده تا در ایام نوروز حضور گردشگران در این استان با امنیت خاطر بیشتری امکان‌پذیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *