ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

تمامی مراکز گردشگری آذربایجان شرقی مورد ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرند

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت:در نیمه نخست سال جاری به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران ۱۲ واحد گردشگری مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفتند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم رعایت مقررات و قوانین مربوط به استانداردهای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط مراکز گردشگری استان، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۶ واحد از تاسیسات گردشگری استان مورد ارزیابی و درجه‌بندی قرار گرفته و موفق به طی مراحل استانداردسازی و اخذ گواهی کنترل کیفیت شده اند.

به گفته وی این اقدامات برای ارتقای کمی و کیفی خدمات قابل ارائه در تأسیسات گردشگری اجرا می شود و در صورت هر گونه اهمال و سستی با واحدهای متخلف برخورد می شود.

حمزه زاده از استانداردسازی تعداد ۶ واحد از تأسیسات گردشگری آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اضافه کرد: به منظور تداوم استانداردسازی واحدهای فعال گردشگری استان، استانداردسازی این واحدها به اتمام رسید و گواهی نامه کیفیت خدمات برای آن‌ها صادر شد.

وی ادامه داد: واحدهای استاندارسازی شده در سال جاری شامل ۱۱ واحد پذیرایی بین راهی، ۲ سفره خانه سنتی، ۲ هتل آپارتمان و یک هتل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر لزوم خودداری گردشگران از اقامت در اقامتگاه‌های غیرمجاز تاکید و اظهار کرد: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های دارای اقامتگاه های رسمی متعدد و استاندارد است که این مراکز به طور مستمر برای ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرند.

حمزه زاده گفت: با توجه به فعالیت اقامتگاه‌های رسمی و استاندارد در مناطق مختلف استان، انتظار می‌رود گردشگران با مراجعه به مراکز رسمی، اقامت خود در آذربایجان را ثبت کنند و از اقامت در هر گونه واحد اقامتی غیرمجاز خودداری کنند.

وی یادآور شد: اقامت در اقامتگاه‌های غیرمجاز و عواقب آن بر عهده مراجعه‌کنندگان به این مراکز خواهد بود و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی هیچ گونه تعهدی در قبال مشکلات اقامتی اقامت‌گزینان ندارد و به طور جد با این مراکز برخورد قانونی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *