ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

تنها راه نجات مراکز بومگردی کرمانشاه برگزاری جشن های فرهنگی و سنتی است

نائب رئیس جامعه حرفه ای بوم گردی کرمانشاه ضمن اشاره به کاهش استقبال از مراکز بومگردی گفت تنها راه نجات این مراکز از ورشکستگی برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره های فرهنگی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،یاور عبیری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به فعالیت ۵۰ اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز در سطح استان، اظهارکرد: در تعطیلات تابستانی امسال، اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه  آماده پذیرش مسافران و گردشگران هستند.

وی افزود: هرکدام از این اقامتگاه های بوم گردی بصورت میانگین بین ۱۵ تا ۲۵ نفر ظرفیت اقامت دارند و میانگین هزینه اقامت هر نفر در آنها حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

نائب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی استان پر شده است، گفت: در تعطیلاتی که پس از ایام نوروز داشتیم، ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی استان کاملا پر شد، اما در تابستان امسال هنوز به وضعیت مطلوبی نرسیده ایم که البته این مسئله می تواند علل مختلفی داشته باشد.

وی از مشکلات اقتصادی مردم و فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز به عنوان دو دلیل مهم نام برد و افزود: خانه مسافرهای غیرمجاز گاها تحت عنوان اقامتگاه بوم گردی خود را به مسافران و گردشگران معرفی کرده و خدماتی با کیفیتی بسیار پائین هم ارائه می کنند.

عبیری  در ادامه یکی از راه های افزایش جذب گردشگران برای اقامتگاه های بوم گردی استان را تبلیغات و برگزاری رویدادهای مختلف عنوان کرد و گفت: برای اینکه اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه از این شرایط خارج شوند، ناچاریم به برگزاری رویدادها  و جشنواره‌ها روی بیاوریم که البته این مستلزم همکاری و همراهی سایر نهادها مانند فرمانداری ها و میراث فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *