د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

تنها راه نجات کشور از اقتصاد نفتی، تقویت زیرساخت های گردشگری است

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی کشور گفت: تنها راه نجات کشور از اقتصاد وابسته به نفت، تقویت زیرساخت های گردشگری است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، عزت الله ضرغامی شنبه شب در ستاد توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: درخواست‌های مطرح شده در جلسه را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: هر چند با محدودیت‌های اعتباری رو به رو هستیم ولی تلاش می‌کنم در هیأت دولت برای خراسان جنوبی در حوزه اعتبارات به اصطلاح ریش سفیدی کنم.

ضرغامی با تأکید بر اینکه کارها با همدلی پیش می‌رود، اظهار کرد: این موضوع یکی از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی است و به حق ایشان سردار دل‌ها نام گرفت.

اشاره به شیوه مدیریتی شهدا

وی با بیا اینکه اسلام هم با محبت و از مسیر تسخیر دل‌ها پیش رفت، ادامه داد: مردم نه با استدلال صرف که با کار دلی و محبت سخن ما را خواهند پذیرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سرداران شهیدی چون شهید کاوه و شهید ناصری از فرزندان خراسان جنوبی برای ما یک الگوی واقعی هستند که این نکته را بر اساس ارتباطاتی که با این بزرگان داشتم، مطرح می‌کنم.

ضرغامی با اشاره به مدیریت جهادی شهید کاوه گفت: در مرام و مدیریت این شهید نمی‌توانیم و نمی‌شود معنا نداشت که در مشکلات امروزه جامعه هم باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی جوان‌ها خلاق راه حل‌هایی هستند که نیاز به بودجه ندارد (مانند برداشتن موانع از مسیر سرمایه گذاران) که بسیار ارزشمند است ولی در کنار آن برای جذب بودجه نیز تلاش می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: برای بسیاری از گردشگران جاذبه‌های تاریخی و تمدنی بیش از هر جاذبه دیگری ارزشمند است که خراسان جنوبی در این زمینه پرظرفیت است.

سرمایه گذاری جهشی در رونق گردشگری ایجاد خواهد کرد

ضرغامی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری مقرون به ثواب است، گفت: ما جاذبه‌های گردشگری بسیاری داریم که با سرمایه گذاری جهشی در رونق گردشگری ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به برداشتن روادید ورود به ایران برای برخی کشورها بیان کرد: گردشگری ایران هراسی را از بین می‌برد.

ضرغامی گفت: آینده اقتصادی ما وصل به رونق گردشگری به عنوان صنعتی پاک است و نمی‌توان تنها با تکیه بر نفت مسائل را پیش برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *