ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تهدیدات آب و هوایی درصد خودکشی در جهان را افزایش می دهد

گرمازدگی و تغییرات آب و هوایی منجر به افزایش تعداد افرادی می شود که از سلامت روان رنج می برند و به خاطر این مشکل تا حد امکان به خود آسیب وارد می کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال و به نقل از گاردین، نتایج مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد، بحران آب و هوایی و گرم شدن کره زمین منجر به افزایش نرخ مراجعه به بیمارستان ها و به خطر افتادن سلامت روان افرادی می شود که از گرمای شدید هوا رنج می برند.

بر اساس این مطالعات گرما زدگی افراد همراه با مواردی مانند ایجاد استرس، اختلالات خلقی، اضطراب ،اسکیزوفرنی، خودزنی و اختلالات در مصرف مواد مخدر همراه می شود.

بر اساس گزارشی که در ماه مه ۲۰۲۱ منتشر شد، بحران آب و هوا هزینه های پنهان هنگفتی را بر سلامت روان مردم در سراسر جهان تحمیل می کند و حتی افزایش دمای هوا آمار جرایمی مانند خودکشی را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته دانشمندان افزایش خطرات ناشی از گرما زدگی برای مردان بیشتر از زنان بوده است.

گفته شده است تغییرات آب و هوایی، ذهن و بدن انسان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند و پیامدهای بزرگی برای سلامت عمومی و سیستم‌های مراقبت بهداشتی دارند زیرا تغییرات آب و هوایی تعداد روزهای گرمای شدید را افزایش می‌دهد.

بر این اساس یافته های جدید حاکی از این است که کودکانی که امروز متولد می شوند هفت برابر پدربزرگ و مادربزرگشان موج گرما را تجربه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *