پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

ثبت ۲.۵ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان ظرف ۱۱ روز

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان از ثبت ۲.۵ میلیون نفر سفر دریایی از طریق بنادر این استان به بنادر جزایر خلیج فارس ظرف ۱۱ روز اخیر خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علی‌رضا محمدی کرجی‌ران صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از آغاز اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی تا پایان ششم فروردین با تلاش مستمر همکاران عضو ستاد و مشارکت سایر ارگان های حاضر در این طرح، ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفر دریایی ایمن بین جزایر این استان به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان تردد مسافر و گردشگر دریایی طی ۱۱ روز گذشته نسبت به مدت قبل از شروع ویروس کرونا،۳۴۱ درصد افزایش را نشان می دهد این درحالی است که در مقایسه با دوسال گذشته و قبل از شروع کرونا، ۹ درصد مسافر و گردشگر دریایی وارد استان شده و خدمات دریافت کرده‌اند.

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی شناورهای مسافری و تفریحی طی این مدت را ۷۶هزار و ۶۹ شناور اعلام کرد که نسبت به سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا،۳۵درصد افزایش را نشان می دهد.

 

بیشتر بخوانید: 

شش میلیون جابجایی دریایی در نوروز ۱۴۰۱ انجام می شود

تقویت گردشگری دریایی میان ایران و قطر

 

محمدی کرجی ران گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا روز گذشته ششم فروردین، ۳۸۳ هزار و ۵۷۸ خودرو عمدتا از طریق بنادر پل و لافت جابه جا شده اند که در این بخش نیز در همسنجی با دوسال گذشته ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گفته رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان، بیشترین تردد مسافران و گردشگران دریایی در روز پنجم فروردین بوده که نمودارهای آماری ثبت ۳۷۵ هزار نفر را نشان می دهند.

وی افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: سفر دریایی نوروز ۱۴۰۱ از بنادر و مجاری مجاز دریانوردی به صورت روان و بی وقفه در حال انجام است. طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

به منظور ارتقا ایمنی سفرها نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *