د٫ اردیبهشت ۲۴ام, ۱۴۰۳

جاذبه های گردشگری یزد باید در سطح ملی و بین المللی معرفی شوند

عزت الله ضرغامی مدیر رئیس گردشگری و میراث فرهنگی کشور که دیروز به استان یزد سفر کرده بود ضمن بازدید از آثار تاریخی استان گفت:باید از ظرفیت های گردشگری این استان حمایت های بیشتری شود و جادبه های استات در سطح ملی و بین المللی معرفی شوند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سید عزت‌الله ضرغامی، پیش از ظهر امروز در ادامه سفر دو روزه خود به استان یزد با حضور در مهریز از باغ پهلوانپور و دیگر ظرفیت‌های میراثی این شهرستان بازدید و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شهرهای ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف تاریخی و گردشگری وجود دارد و باید از تمام ظرفیت برای حراست از میراث فرهنگی بکار گرفته شود.

وی استفاده از ظرفیت های بومی محلی برای پاسداری از میراث گرانقدر فرهنگی، افزود:‌ باغ پهلوانپور از جمله ظرفیت های جهانی میراث فرهنگی شهرستان مهریز است که  باید برای حفظ این باغ و استفاده بهتر مردم و گردشگران از داخل و خارج کشور باید جدی با همکاری مسئولان یزد و پیگیری مدیران مهریز توجه لازم به عمل آید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر خود به کوه ریگ مهریز و لزوم ایجاد شرایطی خوب برای این منطقه تأکید کرد و گفت:‌ باید برای تکمیل و ایجاد امکانات آن بیشتر پیگیری و اقدام شود.

ضرغامی در پایان استفاده از تمام ظرفیت‌های لازم به منظور بهره‌مندی بیشتر عموم مردم از داشته‌های تاریخی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد:‌ وزارت میراث فرهنگی در کنار مسئولان استان و شهرستان مهریز آماده هرگونه همکاری برای توسعه و حفظ آثار و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی برای استفاده عموم مردم و گردشگران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *