چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

جشنواره انار و زعفران در تقویم رویدادهای گردشگری ثبت می شود

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی عنوان کرده است که جشنواره انار و زعفران در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از ثبت جشنواره انار و زعفران در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

 هادی شاه‌وردی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گواهینامه جشنواره انار و زعفران شهرستان فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۱۶ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ثبت رویدادهای گردشگری در دستور کار اداره‌کل قرار دارد. رویدادهای گردشگری محرکی مهم در صنعت گردشگری استان بوده و در برنامه‌های توسعه و بازاریابی بسیاری از مقاصد نقش موثر و برجسته‌ای دارند.

وی افزود: وجود رویدادهای گردشگری متنوع در استان شامل جشنواره‌های مربوط به برداشت محصولات کشاورزی مانند زرشک، زعفران، انار و عناب، آیین‌های سنتی و آیین‌هایی که مرتبط با نوروز هستند. این رویدادها می‌تواند باعث ایجاد موج سفر به‌ ویژه در فصل گردشگری شوند.

شاهوردی عنوان کرد: تلاش و رویکرد جامعه گردشگری استان در جهت معرفی این‌گونه آیین‌ها در قالب رویدادهای گردشگری کشور به عنوان رسالتی مهم در صنعت گردشگری خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: جشنواره انار و زعفران فردوس در بازه زمانی یک الی ۳۰ آبان‌ ماه به منظور معرفی توانمندی‌های شهرستان و به ویژه شناساندن محصولی منحصر به فرد توسط دستگاه‌های اجرایی متولی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *