ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
جنگل دالخانی

جنگل دالخانی رامسر یا همان دالان بهشت

رامسر به عنوان یکی از شهرهای پرگردشگر در شمال ایران دارای جاذبه ها و طبیعت های بسیاری می باشد که یکی از این جاذبه های زیبا جنگل دالخانی یا همان دالان بهشت است و با زیبای محسور کننده بسیاری را به این منطقه می کشاند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ در جنگ دالخانی می‌توانید مناظر و چشم انداز‌های بی نظیری را از طبیعت شهر رامسر ببینید و همچنین با عکاسی از مناظر منحصر به فرد آن خاطرات جذاب خود را ثبت کنید. تمام این ویژگی‌ها باعث شده است که جنگ دالخانی یکی از مهمترین، مقصد‌های گردشگران شهر رامسر باشد.

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی

برای سفر و بازدید از جنگ دالخانی ابتدا باید از مسیر جاده‌ای یا ریلی خود را به شهر رامسر برسانید و پس از آن به سمت شرق شهر رامسر و جاده تنکابن حرکت کنید، تا به سه‌راهی جنت رودبار (کیلومتر ۷ جاده رامسر تنکابن) برسید. پس از آن که به این سه راهی رسید در سمت راست جاده به مسیر خود ادامه دهید تا به جاده جنت رودبار برسید. حتما قبل از آنکه وارد این جاده شوید از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کنید، زیرا جاده جنت رودبار از شیب تندی برخوردار است که ممکن است در صورت بی احتیاطی حادثه آفرین باشد.

چرا باید از جنگل دالخانی بازدید کرد؟

درختان بلند قامت و چشم اندازهای طبیعی به همراه دالان‌های سبز، مناظر بی نظیری را به وجود آورده اند. جاده جنگ دالخانی، همچون جاده اسالم به خلخال، جاده‌های جنگلی دو هزار و سه هزار و جاده جنگلی گیسوم، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی ایران است.
علاوه بر این در جاده جنگ دالخانی شهر رامسر می‌توانید رودخانه، دریای ابر و آبشاری زیبا جنت رودبار و همچنین آبشار دیگری در نزدیکی گرسماسر را مشاهده کنید. ارتفاع جنگ دالخانی یا دالیخانی از سطح دریا حدود ۸۰۰ متر است که جنگی نیمه مرتفع به حساب می‌آید که یکی از مقصد‌های جذاب برای علاقه مندانبه ورزش کوهنوردی است. جنگ دالخانی به علت شناخت کمتر در میان گردشگران از طبیعت پاکیزه‌تر و بکری تری نسبت به بقیه جنگل‌های ایران برخوردار است و به همین سبب می‌توانید مناظر طبیعی را با چشم انداز‌های پاکیزه‌تر مشاهده کنید.

جاذبه‌های گردشگری جنگل دالخانی

دریاچه سد میجران

رود زیبای مارپیچ نسارود که همچون ماری در میان درختان جنگ دالخانی به مسیر خود ادامه داده است منظره طبیعی و بی نظیری را به وجود آورده است که هرگردشگری را به این نقطه می‌کشاند. در ضمن می‌توانید در طول مسیر شهر رامسر به این دریاچه از جنگل عمران و رودخانه چالکرود سفر کنید که آن منطقه هم زیبایی‌های خاص خود را دارد. اگر قصد بازدید از دریاچه و سد میجران را دارید، پس از عبور از روستای لیماک و روستای لتر، به رودخانه چالکرود بروید و در انتهای این مسیر که طول آن ۵٫۵ کیلومتر است، جنگ عمران پیش روی شما خواهد بود و به هیچ عنوان بازدید از این منطقه و طبیعت بکر آن را از دست ندهید.
جاذبه های گردشگری جنگل دالخانی رامسر

پارک جنگلی دالخانی

اگر پس از بازدید از دریاچه سده میجران به سمت جاده اصلی حرکت کنید در ادامه مسیر به پارک جنگلی دالخانی خواهید رسید. ارتفاع این پارک جنگی حدود ۱۱۰ متر از سطح دریا است که در آن امکانات رفاهی خوبی مانند محل مناسب کمپ و سرویس بهداشتی وجود دارد. همچنین در این منطقه یک چشمه آب وجود دارد و اگر قصد اقامت یک روزه را در این منطقه و جنگ دالخانی را دارید این پارک جنگلی محل مناسبی است.
معرفی جنگل دالخانی شهر توریستی رامسر

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه یکی از جاذبه‌های تاریخی جنگ دالخانی است که بازدید از این قلعه تاریخی به هر گردشگری توصیه می‌شود قلعه سنگی و تاریخی مارکوه در دوره پیش از اسلام و قرن سه احداث شده است. برای بازدید از این قلعه تاریخی باید پلکانی زیادی را بالا بروید با توجه به شرایط جسمی هر نفر حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید
شما می‌توانید پس از صعود به قلعه تاریخی مارکوه چشم اندازی زیبا و ۳۶۰ درجه از طبیعت پیرامون این قلعه ببینید. برای رسیدن قله مارکوه که با شهر رامسر، ۱۰٫۶ کیلومتر فاصله دارد، ابتدا باید از طریق خیابان شهید باهنر و شهید بهشتی رامسر خود را به‌جاده تلاسر برسانید و به مسر خود به سمت قلعه تاریخی مارکوه در جاده کتالم ادامه دهید.
جاذبه های گردشگری جنگل دالخانی رامسر

آبشار سیاسرت

همچنین در مسیرتا آبشار طبیعی و بسیار زیبایی به نام آبشار سیاسرت وجود دارد که برای بازدید از باید قبل از رسیدن به روستای گرسماسر، از آبشار سیاسرت یا سیاسورت در جاده جنت رودبار نیز بازدید کنید. آبشار سیاسرت از کوه سماسوس سرچشمه سرچشمه می‌گیرد و با حضور خود به کوه‌ها، دامنه‌ها و مناظر جنگلی زیبای پیرامونش، چشم انداز طبیعی و بسیا زیبایی بخشیده است.

بهترین زمان برای سفر به جنگل دالخانی

جنگل دالخانی در تمام فصول سال ظرفیت بازدید گردشگران را دارد، اما طبیعت بکر این جنگل در فصل بهار زیبایی دو چندان پیدا می‌کند و آب و هوای آن بسیار مطلوب می‌شود، همچنین آب و هوای جنگل دالخانی در فصل تابستانی اندکی گرم و شرجی خواهد شد که آزار دهنده نیست. البته در صورتی‌ که می‌خواهید در تابستان هوای کاملاً خنک و دل‌پذیری را تجربه کنید، باید در روستا‌های جنت رودبار و گرسماسر و مناطق ییلاقی بخش‌های شمالی آن اتراق کنید چرا که دمای هوا در این مناطق از جنگل دالخانی پایین‌تر است.
معرفی جنگل دالخانی شهر توریستی رامسر
در فصل‌های پاییز و زمستان، آب و هوای جنگ دالخانی سرد خواهد شد، اما پاییز‌های جنگل دالخانی به علت رنگ طبیعی درختان و زردی آن‌ها مناظر بسیار زیبایی را به وجود خواهد آورد، همچنین در فصل زمستان در این جنگل سکوتی وصف ناشدنی تمام منطقه را فرا می‌گیرد که تجربه آن خالی از لطف نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *