ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
چانگ هوآ

حضور هر چه بیشتر شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در گیلان

سفیر چین در ایران با اشاره به اهمیت بنادر تجاری ایران مانند بندر کاسپین از تلاش برای حضور شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در گیلان خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ چانگ هوآ، سفیر جمهوری خلق چین در ایران با هدف توسعه همکاری های دو کشور به ویژه در منطقه آزاد انزلی و در حوزه های ترانزیتی، تجاری و تولیدی از منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آورد.

وی بر لزوم توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد و با اشاره به حمایت کشور متبوع خود از حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های شانگهای، گفت: دولت ایران از اهمیت زیادی برای توسعه همه جانبه روابط اقتصادی دو کشور برخوردار است و ایران از قدیم دارای جایگاه ویژه ای در جاده ابریشم بوده و امروزه نیز در طرح یک کمربند – یک جاده نقش مهمی ایفا می کند.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران با بیان اینکه چین آماده تقویت همکاری با کشورهای در حال توسعه است، افزود: روند رو به رشد صادرات کالا توسط ۱۵ هزار قطار باری به اروپا از چین در سال گذشته بیانگر عزم جدی دولت چین بوده و افزایش تعداد و میزان کالاهای صادراتی به اوراسیا در دستور کار این کشور قرار دارد.

چانگ هوآ، با اشاره به جایگاه گردشگری و اقتصادی استان گیلان در کشور ایران، اضافه کرد: بنادری مانند کاسپین باید تبلیغات بیشتری برای شناخته شدن داشته باشند و با توجه به ظرفیت های موجود شرکت های چینی را برای حضور و سرمایه گذاری بیشتر در گیلان تشویق می کنیم.

وی خواستار حضور شرکت های فعال در منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین در نمایشگاه های شانگهای شده و اظهار کرد: لزوم توسعه هرچه بیشتر حمل و نقل ترکیبی و ضرورت اتصال بنادر به راه آهن سراسری بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه با راه اندازی راه آهن رشت به انزلی علاوه بر افزایش ترانزیت کالا، زمینه های رونق اقتصادی در گیلان نیز فراهم می شود.

بیشتر بخوانید:

ورود تور بین‌المللی موتورسیکلت‌ها به ایران

استفاده از تهاتر با مجریان نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی در توسعه گردشگری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *