ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

حمایت از استارتاپ های کشور بسیاری از مشکلات گردشگری کشور را حل خواهد کرد

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی کشور گفت: اگر از استارتاپ های کشور حمایت جدی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات گردشگری کشور حل خواهند شد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، رویداد سکوی پرتاب گردشگری با محوریت ارزیابی و بررسی چالش‌های صنعت گردشگری در ایران و همچنین معرفی هرچه بیشتر و بهتر استارت‌آپ‌ها و تیم‌های فناورانه صنعت گردشگری کشور روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه در محل همایش‌های مرکز «سلام۱۰۰ استارت‌آپ» برگزار شد.

در ابتدای این رویداد فناورانه، سید مهدی جوادی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سپهر جمع و سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری هوشمند درخصوص کارویژه و محصولات طراحی‌شده در حوزه گردشگری توسط این شرکت توضیح داد: به‌طورکلی حوزه اصلی فعالیت این شرکت هوشمندسازی صنعت گردشگری است. ‌

وی ادامه داد: در همین راستا اپلیکیشن‌های گوناگون از جمله اپ با همراه یکی از محصولات شرکت است.

این فناورحوزه هوشمندسازی صنعت گردشگری درباره هدف برگزاری این رویداد توضیح داد: مهم‌ترین هدف ما شناسایی نیازهای حوزه گردشگری و اصلا ورود استار‌ت‌آپ‌‌ها به صنعت گردشگری است.

وی به مزیت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ویژگی های این صنعت، بازگشت سریع سرمایه و سود برای سرمایه‌گذار است.

جوادی به پروژه‌های فعلی این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: درحال حاضر بخشی از منابع سرمایه بانک صادرات را به سمت گردشگری هوشمند برده‌ایم اما هنوز قسمتی از خدمات گردشگری هوشمند شده اند و توانسته‌ایم بخشی از معضلات این صنعت را رفع کنیم.

وی افزود: شاید بسیار جالب باشد که برای اولین‌بار یک بانک به حوزه صنایع نرم یه جای صنایع پول‌ساز ورود کرده است.

این فناور حوزه گردشگری به هدف و ‌مقصد اصلی شرکت از سرمایه‌گذاری‌ها پرداخت و گفت: تیم سپهر جمع به دنبال تکمیل زنجیره ارزش خود است.

صنعت گردشگری گرفتار ۱۰۰ چالش اساسی است

دربخش بعدی این رویداد، سید مصطفی فاطمی ، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی میراث فرهنگی، توضیحاتی درباره گسترده وسیع صنعت گردشگری ارائه کرد و گفت:  صنعت گردشگری، صنعت وسیعی است از جمله سلامت، دیجیتال، گردشگری کودک، گردشگری و ورزشی و …. از همین روی، باید نماینده تشکل‌های متعددی در گردشگری باشیم.

فاطمی در خصوص چالش‌های اساسی صنعت گردشگری ادامه داد: خلا حضور مجموعه های این چنینی که می‌توانند استارت‌آپ‌ها را دور هم جمع کنند مهم‌ترین چالش صنعت گردشگری است.

وی در همین راستا تاکید کرد: براساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده، صنعت گردشگری دچار ۱۰۰ چالش اساسی در ایران است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی میراث فرهنگی درباره حوزه‌های کلان و حاکمیتی گردشگری در کشور گفت: درحال حاضر، دغدغه دولت ارزان سازی سفر است؛ اینکه همه بتوانند سفر کنند از مهم‌ترین دغدغه‌ها است، اما در این راستا چه کارهایی انجام داده‌ایم؟

فاطمی به اهمیت برگزاری چنین گردهمایی های محوری اشاره کرد و ادامه داد: رویداد‌های این چینینی می‌توانند یک بازوی فکری قوی برای رفع مشکلات گردشگری در کشور باشد.

وی ادامه داد: استارت‌آپ‌های صنعت گردشگری در کشور باید دارای یک مقر مناسب برای هم‌افزایی و دور هم جمع شدن باشند تا از میان گفتگو ها و تبادل نظرها به راه‌حل‌های فناورانه قابل اجرا برسند. 

برگزاری پنل‌های ۷ نفره متشکل از فعالان اکوسیستم استارت‌آپی گردشگری کشور

در ادامه‌ رویداد سکوی پرتاب گردشگری،  پنل ۷نفره متشکل از ۷ فناور و استارت‌آپی که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در صنعت گردشگری مثمرثمر هستند و کار داوری و غربال‌گری ۷ استارت‌آپ غربال‌گری‌شده در این رویداد را به عهده داشتند، به تشریح مباحث تخصصی خود پرداختند.

 در رویداد سکوی پرتاب گردشگری از ۲۳ تیم فناور ثبت نام شده و در نهایت ۷ تیم یه مرحله ارتئه رسیدند.

گره‌های اصلی اکوسیستم استارت‌آپی صنعت گردشگری ایران کدام است؟

در بخش‌های نهایی رویداد سکوی پرتاب گردشگری، توسط ۷ داور و فناور باسابقه اکوسیستم استارت‌آپی کشور مباحث بسیار مهم این حوزه را مطرح کردند.

توجه بیشتر به تسهیل مباحث رگولاتوری در حوزه گردشگری، تامین مالی صنعت گردشگری، اهمیت صحت آمار و دیتای درست در اکوسیستم گردشگری کشور، توجه به اصلاح زیرساخت‌های فنی در صنعت گردشگری، عدم تطابق بسیاری از محدودیت‌های موجود در صنعت گردشگری با قوانین، عدم توجه به گردشگری پایدار، محیط زیست و  تهدید فرهنگ‌های محلی، عدم دسترسی آزاد به اینترنت و فیلترینگ برای توریست‌ها، رقابت منفی و ناسالم برخی استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری در کشور، تعدد مجوزهای بی‌رویه و غیر ضروری به استارت آپ‌های گردشگری، بی ارزشی پول رایج کشور یا ریال‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پایان این رویداد فناورانه، به ۷ استارت‌آپ و ایده فناورانه برتر از جمله (تراول‌گرام، گشتیم، هرمس‌ریال، وینوپر، پلتفرم بیمه، ویزادی، ای‌پی‌آی گردشگری) به ارائه خود برای مخاطبان و البته داوران پرداختند و در پایان رویداد سکوی پرتاب گردشگری، براساس میزان امتیاز‌دهی داوران، به هرکدام از این استارت‌آپ‌ها از سوی شرکت دانش‌بنین هوشمندسازی صنعت گردشگری(سپهر جمع ) و بانک صادرات ایران، مبلغی مشخص به‌عنوان سرمایه گذاری، تعلق گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *