ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

ایلام به استقبال مسافرین نوروزی رفت

استاندار ایلام در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به سفر بیش از ۳ میلیون گردشگر به این استان در نوروز ۱۴۰۲ گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم با معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری استان در نوروز امسال گردشگران بیشتری را جذب کنیم.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح روز دوشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گفت: نشانی دقیق مرکز اقامتی و بوم‌گردی و نقاط دینی استان در قالب برنامه (اپلیکشن) جامع راه‌اندازی شود.

وی در ادامه افزود: یکی از موضوعات مهم در ایام نوروز، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران و مسافران است. بنابراین در این ایام تکلیف این حوزه دوچندان است. در ایام نوروز داروخانه‌ها باید به‌صورت مستمر، فعال و اورژانس در مرکز استان و شهرستان‌ها با تمام ظرفیت و تمام‌وقت ارائه خدمات دهند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: در ایام نوروز همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد سفر در حالت آماده‌باش کامل باشند و جزیی‌ترین و کلی‌ترین خدمات باید در اختیار گردشگران قرار گیرد.

وی با اشاره به رصد و پایش بازار در ایام نوروز به مدیرکل صمت استان تاکید کرد: در ایام نوروز نظارت بر بازار تشدید و پایش قیمت‌ها به صورت مستمر انجام شود، همچنین در این راستا نمازخانه و مراکز اقامتی و سرویس‌های بهداشتی سامان‌دهی شوند. استاندار ایلام با قدردانی از پلیس راهور استان و اعضای ستاد خدمات سفر استان، گفت: ایلام در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، مقام اول را در کشور کسب کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اعلام این‌که ایلام استان پدیده نوظهور گردشگری کشور است، عنوان کرد: مسیر دسترسی به تنگه کافرین بدره به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان و کشور در مرحله ساب‌بیس است و به زودی آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس در استان و کشور، گفت: از مجموع ۱۴ هزار اتوبوس در کشور، حدود نیمی از آنها فرسوده شده است که در نشستی با حضور وزیر کشور کمبود اتوبوس را عنوان کردیم که با دستور وزیر کشور خرید ۳۵۰۰ اتوبوس در دستور کار قرار گرفته و تامین ارز شده است.

استاندار ایلام بیان داشت: با تاکیدات ریاست جمهور و وزیر کشور، نوروز سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰ درصد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان ایلام به ثبت رسید که با اهتمام راهور و اعضای ستاد تسهیلات، ایلام رتبه نخست کشور در کاهش تلفات جاده‌ای را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال دوربین‌های بین‌راهی و درون‌شهری به عنوان عامل بازدارنده تصادفات فعال شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به این‌که تحولی در راه‌های استان صورت گرفته است، گفت: تونل شماره یک اربعین تا قبل از پایان سال تکمیل می‌شود. نماینده عالی دولت در استان ایلام اظهار داشت: در سال‌جاری به واسطه‌ی تلاش رسانه‌ها، میراث فرهنگی و مسئولان، استان ایلام در سطح ملی مطرح و این استان به عنوان استان پدیده‌ی نوظهور گردشگری در سطح کشور معرفی شد.

وی با بیان این‌که نوروز ۱۴۰۲ حدود ۳ میلیون گردشگر وارد استان شدند، گفت: همه خدمات رفاهی برای مسافران در نوروز ۱۴۰۳ فراهم شود.

بهرام‌نیا با اشاره به این‌که فرودگاه شهدای ایلام آمادگی لازم را برای افزایش تعداد پروازها و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی داشته باشد، ابراز کرد: ناوگان حمل و نقل کشور از ۱۴ هزار اتوبوس به نصف این میزان به دلیل فرسودگی و از رده خارج شدن، کاهش یافته است و این مشکل کشوری است اما لازم است که در این خصوص مدیریت لازم برای بلیط اتوبوس برای مسافران از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *