ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
کهگیلویه و بویراحمد

حمایت از ظرفیت‌های گردشگری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

حمایت از گردشگری روستایی برای اشتغالزایی و درآمدزایی در روستاها بسیار اهمیت دارداز این سو عضو بنیاد تعاون بسیج کشور از حمایت همه جانبه این بنیاد از ظرفیت های گردشگری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سید مهدی مظلومی صبح امروز چهارشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۱ در نشست هم‌اندیشی با مسئولان گردشگری استان، اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری روستایی این استان با تولید محتوا از سوی بنیاد تعاون بسیج در سطح ملی معرفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت جوان سیر ایثار و عضو بنیاد تعاون بسیج کشور افزود: «مشارکت در برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی باهدف ایجاد شورونشاط اجتماعی و معرفی آداب‌ورسوم مردم از دیگر برنامه‌های این بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: برگزاری تورهای زیارتی مشهد مقدس برای مردم مناطق محروم، توسعه واحدهای بوم‌گردی در مناطق عشایری، مشارکت در ایجاد دهکده‌های گردشگری باهدف توسعه رونق صنعت گردشگری از دیگر برنامه‌های حمایتی این بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های بزرگی در حوزه گردشگری روستایی در این استان وجود دارد، که برای شکوفا کردن این استعداد نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهاده‌ های کشور خواهیم بود.

سعید طالبی‌پور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۴ روستای هدف گردشگری در استان شناسایی‌شده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری گردشگری در هرکدام از این روستا سودآور و نقش مهمی در اشتغال‌زایی مردم دارد.

وی به ظرفیت روستاهای دامنه‌های کوه دنا اشاره کرد و افزود: برخی روستاهای در دامنه‌های کوه دنا ظرفیت تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری بین‌المللی دارد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خوشبختانه با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاکنون اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این روستاها انجام‌شده است.

طالبی‌پور گفت: توسعه بوم‌گردی‌ها در روستای تاریخی و هدف گردشگری کریک که موجب اشتغال‌زایی خوبی برای مردم شده یکی از برنامه‌های حمایتی دولت در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

بیشتر بخوانید:

پلنگ زخمی منطقه حفاظت شده دنا تلف شد

راه اندازی مرکز صنایع‌دستی در روستای انجیردان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *