پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
خسارت زلزله

خسارت ۶ میلیارد تومانی زلزله هرمزگان به ابنیه تاریخی استان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به زلزله های اخیر این استان از خسارت ۶ میلیاردی این حادثه بر اماکن تاریخی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ عباس نوروزی گفت: خسارت‌های وارده به بافت‌ها و بنا‌های تاریخی در شهرستان‌های قشم و بندرلنگه بوده که ۲ اثر شامل مسجد دژگان و قلعه مغویه متحمل خسارتی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد شدند.
نوروزی افزود: ۱۵ واحد در بافت تاریخی روستای لافت شهرستان قشم هم متحمل خسارتی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد و ۳۵ واحد هم کمتر از ۵۰ درصد خسارت دیدند.
وی گفت: فهرست خسارت‌های وارد شده به آثار و ابنیه تاریخی هرمزگان تهیه شده که در این فهرست جزئیات خسارت‌های وارده مشخص شده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان افزود این فهرست به مدیرکل مدیریت بحران و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان ارسال می‌شود.
بامداد شنبه ۱۱ تیرماه، دو زمیم لرزه به بزرگی ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب استان هرمزگان را لرزاند که در این حادثه ۹۳ نفر مصدوم و پنج تن جان باختند.
براثر این زمین لرزه‌ها که چندین پس‌لرزه بزرگ نیز پس از آن به ثبت رسید شماری از واحد‌های مسکونی روستایی به طور کامل تخریب و ارتباط برخی جاده‌ها نیز برای مدت محدودی قطع شدند که در ساعات اولیه برقراری راه‌های ارتباطی و امداد و اسکان زلزله‌زدگان در دستور کار قرار گرفت.
به دنبال این زمین لرزه‌ها، وزیر کشور و وزیر بهداشت جهت بررسی وضعیت مردم و مناطق زلزله زده به استان هرمزگان سفر کردند.

بیشتر بخوانید:

خسارت زلزله هرمزگان بر بافت تاریخی لافت

تخریب ۳۰ درصدی قلعه تاریخی آل علی بر اثر زلزله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *