ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خسارت ۶ میلیاردی گردشگری اعتبارات استان کهکیلویه و بویر احمد

۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه گردشگری برگشت خورد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اختصاص یافت که بخش زیادی برگشت خورد.

علی شهابی نسب با ابراز گلایه از برگشت خوردن برخی از این اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بیان کرد: این اعتبارات با رایزنی بسیار اخذ شده بود و عدم جذب آن خسارات زیادی به استان وارد می‌کند.

شهابی نسب افزود: در صورت رفع مشکلات پروژه‌های گردشگری و جذب اعتبارات اختصاص یافته می‌توانستیم شاهد ایجاد اشتغال پایدار خوبی در سطح مناطق هدف باشیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: مدیران با توجه به رشد اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات اختصاص یافته تلاش کنند و در صورت عدم توانایی در جذب اعتبارات با سازمان برنامه و بودجه مشکلات را مکاتبه کنند تا این اعتبارات با جابجایی به دیگر پروژه‌ها تزریق شود.

شهابی نسب خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی قریب به ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان اختصاص داده شد.

وی گفت: برای سه سد کوهبرد، ایلی آباد و احمدغریب اعتبار بالغ بر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به جهاد کشاورزی استان اختصاص داده شد و از این اعتبارات دو میلیارد تومان به بسیج سازندگی برای پروژه دهکده اقتصاد مقاومتی اختصاص داده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از جنس رویکرد بوده و اگر ما رویکردها را تغییر بدهیم اقتصاد خود به خود حرکت می‌کند و پویا می‌شود.

سید احسان عسکری افزود: ساختار اقتصادی فضای کسب و کار مشکل دارد و بیکاری طبیعی بالا است و اگر بتوانیم نرخ بیکاری طبیعی را پائین بیاوریم ساختارهای اقتصاد مقاومتی تغییر و فراهم می‌شود.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تیم‌های کارشناسی باید تشکیل شود و ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی، را آنالیز کنند و باید نسبت به تشکیل تشکل‌ها و نهادهای اقتصاد مقاومتی از بدنه مردم اقدامات لازم را انجام بدهیم.

عسکری خواستار حمایت مدیران دستگاه‌های اجرایی از سرمایه گذاران شد و ادامه داد: باید در کنار تعریف پروژه‌ها، فرآیندهای اقتصاد مقاومتی را تغییر داد تا شاهد جهش اقتصادی در جامعه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *