پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

رونق صنعت گردشگری اردبیل با پل معلق شیشه‌ای «هیر»

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  پل معلق شیشه‌ ای هیر را پروژه بی‌ نظیر عنوان کرد که رونق گردشگری و اقتصادی منطقه را به دنبال داشته است. هیر در زبان زرتشت به معنای آتش بوده و حالا شهر هیر در ۲۳ کیلومتری اردبیل یکی از مقاصد مهم گردشگری در ایران است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی نیکزاد ، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با بخشدار و اعضای شورای شهر هیر و مدیر پروژه و قائم مقام مدیرعامل پل معلق هیر با قدرانی از حمایت‌ های مدیرکل میراث‌ فرهنگی اردبیل در احداث پل هیر و بخش خصوصی گفت: تلاش‌ها و حمایت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ایجاد این مجموعه و همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مطلوب و مناسب است.

وی با قدردانی از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سرمایه‌گذاران و مدیران مجموعه پل هیر و بخشدار و اعضای شورای شهر هیر در راه‌اندازی پروژه و تکمیل زیرساخت‌ها بیان کرد: این پروژه بی‌نظیر رونق گردشگری و اقتصادی منطقه را به دنبال داشته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسفالت و ساماندهی ورودی و مسیر دسترسی پل شیشه‌ای هیر توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل اقدامات خوبی در راستای حمایت از پروژه پل هیر انجام داده که شایسته قدردانی است.

نیکزاد با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌ها و رفع موانع مجموعه گردشگری پل شیشه‌ای هیر عنوان کرد: همان‌طوری که اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در راستای کمک به تامین زیرساخت‌ها نظیر راه دسترسی و برق اقدامات شایسته‌ای انجام داده انتظار می‌رود در تکمیل زیرساخت‌ها نیز شاهد این همکاری‌ها باشیم و نهادهای مرتبط نیز در این زمینه باید مشارکت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: شهرداری هیر نیز باید به تعهدات خود در قبال سرمایه‌گذاران و مدیران مجموعه پل هیر هر چه زودتر عمل کنند تا سرمایه‌گذاران و مدیران مجموعه با انگیزه مضاعف نسبت به تکمیل فازهای بعدی پروژه اقدام کنند.

نیکزاد خواستار اقداماتی اساسی برای تامین آب مجموعه و جلوگیری از قطعی‌های مکرر آب در‌ مجموعه به ویژه در فصل گردشگری شد و ادامه داد: انتظار می‌رود در این زمینه شاهد همکاری‌های لازم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *