چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

دانشمدان موفق به ساخت نخستین جنین مصنوعی جهان بدون استفاده از تخمک و اسپرم شدند

دانشمندان آمریکایی و بریتانیایی موفق به ساخت نخستین جنین مصنوعی در تاریخ شدند.در ساخت این جنین اسپرم و تخمک به کار نرفته و از توسعه سلول های بنیادی استفاده شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محققان این جنین ها را که شباهت بسیاری به جنین های واقعی در مراحل اولیه رشد قرار دارند با هدف دریافت اطلاعات مربوط به اختلالات ژنتیکی و علل بیولوژیکی سقط ایجاد کردند.

پیش از این نیز محققان دانشگاه ویزمن با استفاده از سلول‌های بنیادی موش ها توانستند تنها ساختارهای اولیه مربوط به بخش هایی از بدن مانند مغز و قلب را پرورش دهند. پس از آن محققان برای ایجاد نمونه های انسانی با یکدیگر رقابت کردند.

هنوز اطلاعات مربوط به این کشف به صورت مقاله منتشر نشده است. زرنیگا گوتز، از دانشمندان این مطالعه در مورد کشت جنین ها اعلام کرد آنها در مراحل رشد بعد از روز چهاردهم قرار دارند.

در این مدل ها هر کدام از ساختارها توسط یک سلول بنیادی بوجود آمدند. سپس آنها در مرحله گاسترولاسیون یا همان نقطه عطف رشد قرار گرفتند. در این مرحله هر کدام از سلول ها با وجود قرارگیری در کنار هم باعث رشد بخشی از اعضای جنین خواهند شد.

البته این پیشرفت می تواند با حواشی بسیاری همراه باشد. پس از انتشار این خبر در مجامع بین المللی مسایل اخلاقی و پرسشهای مربوط به آن آغاز شد تا کشورهای مختلف این آزمایشات را تحت کنترل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *