ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

دانشمندان ناسا به دنبال تحقیقات بیشتر بر روی سیاره آپوفیس هستند

گروهی از دانشمندان ناسا درخواست کردند تا برای مطالعات بیشتر یک فضاپیما به سیارک آپوفیس ارسال شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،گروه ارزیابی اجرام کوچک از ناسا درخواست کرد پیش از رسیدن سیارک آپوفیس که در حال حرکت به سمت زمین است به وسیله یک فضاپیما از آن بازدید کند.

پیش از این تصور می‌شد سیارک آپوفیس در آینده نزدیک با زمین برخورد خواهد کرد. اما اکنون این احتمال بسیار اندک است. سیارک آپوفیس حدود ۳۴۰ متر بوده و مربوط به زمان منظومه شمسی اولیه است.

در حال حاضر گروه ارزیابی اجرام کوچک از ناسا درخواست کرده تا طی ماموریتی آپوفیس را بررسی کرده و پیش از نزدیک شدن به زمین در مورد منابع موجود در آن اطلاعاتی کسب کند. داده‌های مربوط به قبل و اکنون نشان می‌دهد بررسی این سیارک می‌تواند یه فرصت قابل توجه برای درک بهتر کمیت شناخت سیاره‌ای بر تکامل دیگر سیارک‌ها ارائه کند.

آپوفیس طبق تخمین‌های احتمالی در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۹ در فاصله ۳۲ هزار کیلومتری زمین خواهد رسید. فاصله‌ای است که هم اکنون ماهواره‌های مدار زمین هنگام در آن قرار داشته و در حال چرخش هستند. فاصله گفته شده حدود ۱۰ برابر نزدیک‌تر از ماه به زمین است. کارشناسان در زمان نزدیک شدن این سیارک می‌توان از تمام نقاط جهان آن را با چشم غیر مسلح مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *