ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

دانشمندان چینی یک رابط بین مغز میمون و رایانه ایجاد کردند

حدود چند هفته پیش چین اعلام کرد که در حال اجرای یک پروژه برای ایجاد رابط بین مغز انسان و رایانه است.حال دانشمندان چینی توانسته اند به موفقیت بزرگی دست پیدا کنند و مغز میمون و رایانه را به هم متصل کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،رسانه های دولتی چین در گزارشی اعلام کردند نخستین آزمایش رابط مغز و رایانه روی یک میمون انجام شد. این آزمایش می تواند در آینده برای تحقیقات علمی روی مغز مورد استفاده قرار بگیرد.

ما یونگجی، جراح مغز و اعصاب در پکن در مورد این آزمایش گفت: اولین آزمایش حیوانی در این زمینه با موفقیت همراه بود که نوعی پیشرفت محسوب میشود. برای رسیدن به موفقیت بالینی به تلاش بیشتری نیاز است.

وی که بخشی از گروه محققان این آزمایش محسوب میشود اضافه کرد: اسم فناوری قادر است سیگنال های مغزی را به دستورات در رایانه تبدیل کند. این قابلیت برای بیماران دچار مشکل حرکتی بسیار موثر خواهد بود. در خال حاضر این فناوری در سه نوع مداخله ای، تهاجمی و غیر تهاجمی تحت توسعه قرار دارند.

در نوع مداخله ای با یک جراحی کم تهاجمی مغز به رایانه متصل میشود. آسیب آن نیز نسبت به فناوری تهاجمی کمتر است و کیفیت نوار مغزی در آن بالاتر از انواع دیگر است.

طبق گزارش های منتشر شده این آزمایش به نوعی جهش موفقیت آمیز در فناوری های سیگنال مغزی و برای چین و نشان دهنده پیشرفت در فناوری های مربوط به تشخیص در نوار مغزی مداخله ای و جمع آوری آن در رگ های خونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *