ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در گردشگری کردستان

استاندار کردستان از سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری بخش خصوصی و شرکت های بزرگ در بخش گردشگزی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،استاندار کردستان این طرح گردشگری را یک کار بزرگ فرادستگاهی برشمرد و افزود: از جمله ظرفیت‌های اصلی کردستان برای توسعه، موضوع گردشگری بوده که از مواهب بسیار زیاد طبیعی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم گردشگری را در مرزهای کوچک محصور کنیم گفت: صلوات‌آباد از نقاطی است که مردم سنندج و استان نسبت به آن علاقه دارند و این ظرفیت قابل توجهی برای استان به شمار می‌رود که اکنون در فاز اجرایی کار قرار داریم ‌و پروژه نیز کار بزرگی است.

زارعی کوشا از مدیران خواست این طرح را به عنوان یک مساله بزرگ دستگاه‌های خود نگاه کنند و اضافه کرد: وطیفه اصلی مدیران این است که این پروژه را در وزارت و سازمان مربوطه خود برای وزرا تشریح کنند و دنبال دریافت اعتبارات خاص آن باشند.

وی با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار روی این مساله تمرکز و نقش هر دستگاه را تعیین کند، گفت: در مطالعات، جمع‌سپاری را مد نطر داشته باشید؛ چراکه در کردستان هنرمندان بزرگی هستند که می‌توانند مشاوره بدهند و یاریگر پیشبرد پروژه باشند.

استاندار کردستان اقناع‌سازی و همراه کردن مردم در پیشبرد طرح را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: تسریع در اجرای کار مهم است و خواهان آن نیستیم که این طرح به درازا بکشد و برای سرعت کار اهالی باید پای کار بیایند.

زارعی کوشا یادآور شد: باید توجه داشت که این پروژه نباید تکه تکه شود بلکه با دید بلند و همه‌جانبه طراحی شود، چرا که ظرفیت منطقه و چشم انداز آن در کمتر جایی از کشور دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما هم از رئیس جمهور و وزرای مختلف پیگیر خواهیم بود، افزود: بخش زیادی از کمک‌ها عیر نقدی و در حوزه تجهیزات و ماشین آلات است و در یک بازه مشخص از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار کردستان گفت: استفاده از نمادهای بومی در اجرای طرح مهم است و از آن یک طرح و کار ویژه بیرون خواهد آورد که می‌تواند نوعی برندسازی نیز محسوب شود.

وی اضافه کرد: در جلسه نجات بخشی دریاچه ارومیه موفق به دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان برای اتمام سد چراغ ویس شدیم و وزیر نیرو قول داده در این جهت نیز کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *