س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

درآمدزایی از نیشکر برای توسعه گردشگری استان خوزستان

«در استان چهار فصل خوزستان با آب و هوای متنوع، ابنیه‌های بزرگ و تاریخی و وجود چهار اثر ثبت جهانی باید زمینه برای رشد و توسعه گردشگری بیش از پیش فراهم شود».این گفته معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در اولین جشنواره برداشت ملی نیشکر بود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: باید برای درآمدزایی از طریق گردشگری با مشارکت مردم و در مسیر شرکت‌های نیشکر برنامه‌ریزی کرد.

رضا نجاتی در اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر ـ شکرستان ۱۴۰۰ اظهار کرد: در استان خوزستان نعمات بزرگی به مردم عطا شده که از این نعمت‌ها علاوه بر نفت و گاز می‌توانیم به کشاورزی و ظرفیت بزرگ این بخش اشاره کنیم.

وی با بیان این که کشاورزی یکی از مهمترین و اساسی‌ترین محورهای توسعه است افزود: روزگاری در این دشت‌هایی که امروز نیشکر در آنها قد کشیده باروت، گلوله و جنگ بود اما امروز توسعه نیشکر در این دشت‌ها بیانگر این است که فرزندان حماسه‌سازان دیروز در استان خوزستان یک اقتصاد عظیم به نام صنایع نیشکر را در این محل به وجود آورده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تنها به کشت نیشکر اکتفا نکرده و در کنار کشت به وظایف اجتماعی خود نیز عمل کرده است. این شرکت نگاه تک‌بعدی اقتصادی نداشته و همیشه خدماتی به مردم همجوار خود ارایه داده است.

نجاتی با تاکید بر اهمیت مساله گردشگری بیان کرد: در استان چهار فصل خوزستان با آب و هوای متنوع، ابنیه‌های بزرگ و تاریخی و وجود چهار اثر ثبت جهانی باید زمینه برای رشد و توسعه گردشگری بیش از پیش فراهم شود.

وی تاکید کرد: باید برای درآمدزایی از طریق گردشگری با مشارکت مردم در مسیر شرکت‌های نیشکری برنامه‌ریزی کرد. این اقدام باعث تقویت ارتباط مردم با صنایع می‌شود و ارتباط مردم با صنایع و کارگاه‌های اقتصادی می‌تواند در پیشبرد اهداف خدمات‌رسانی به مردم و تولید در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان معتقد است: در شهرستان‌های کارون و شادگان در خصوص بوم‌گردی و گردشگری در کنار صنایع اقدامات خوبی را می‌توان انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *