ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری عربستان سعودی از صنعت گردشگری

وزیر گردشگری عربستان سعودی به تازگی در موضع گیری گفته است که کشورش در سال ۲۰۲۳ میلادی، میزبان ۲۷ میلیون گردشگر بوده و درآمدی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار را از این طریق کسب کرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ وزیر گردشگری عربستان سعودی به تازگی در موضع گیری از خیز بلند کشورش در صنعت گردشگری سخن گفته است.

احمد بن عقیل الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی: بخش گردشگری در کشور به هدف ۱۰۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۳ میلادی دست یافت که ۷۷ میلیون نفر آنها از داخل کشور و ۲۷ میلیون نفر آنها از خارج کشور بودند و یکصد میلیارد ریال عربستان هزینه کردند. استراتژی جدید ولیعهد عربستان برای سال ۲۰۳۰ میلادی، رسیدن به ۱۵۰ میلیون گردشگر به میزان ۸۰ میلیون از داخل و ۷۰ میلیون نفر از خارج است.
وی افزود: دولت به تامین مالی برنامه‌های آموزشی مربوط به امور گردشگری متعهد است و بیش از یکصد هزار دختر و پسر جوان در سال ۲۰۲۳ در این راستا آموزش‌های لازم را دیدند که پانزده هزار نفر از آنها در بهترین مراکز علمی دنیا آموزش دیدند. صندوق توسعه گردشگری که بیش از پنجاه پروژه را به ارزش ۳۵ میلیارد ریال تامین مالی کرده و همین موضوع، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را بین کشورها جذاب و آسان‌تر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *