ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

دریاچه شورابیل یخ بست، اسکی ممنوع!

با سرما و یخبندانِ شدید، آب دریاچه شورابیل و دیگر منابع آبی نزدیک شهر‌ها به طورِ سطحی یخ بسته، اما هرگونه اقدام برای راه رفتن روی یخ و یا ورزش‌هایی همچون اسکی روی یخِ دریاچه‌های شهر، ممنوع است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سردی هوا در روز‌های اخیر در شهر اردبیل کمینه ‎۱۰ تا ۲۴ درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.
اردلان مدیر هماهنگی خدمات شهری شهرداری اردبیل هشدار داد به علت ضخامت کم یخ‌های سطح دریاچه، احتمال شکستن یخ‌ها و سقوط افراد به داخل آب یخ زده وجود دارد و افراد را از رفتن روی یخ دریاچه و برف بازی در آن برحذر داشتند.
با توجه به اینکه عمق این دریاچه در برخی نقاط به بیش از چهار متر می‌رسد، حضور و تفریح افراد بر سطح یخ زده آن خطرناک است.

به طوری که در گذشته برخی شهروندان بدون توجه به اخطارها، روی دریاچه یخ زده بازی و اسکی می‌کردند که همواره خطرات جانی در پی داشته است.
دی ماه ۱۳۹۳ بود که در حادثه تلخ و غم انگیز، ۲ دختر دانشجو بر اثر شکستن یخ سطح این دریاچه به داخل آب سرد افتاده و جان خود را از دست دادند.
یخ بستن سطح آب دریاچه شورابیل همچنین پرندگان وحشی مهاجر را که برای زمستان گذرانی به این منطقه پناه آورده‌اند در تأمین غذا با مشکل روبه‌رو کرده است.

علاوه بر پرندگان، حیوانات و دیگر جانورانِ حیاتِ وحش هم، به دنبالِ تأمینِ غذا این روزها در حوالیِ شهرها و سکونتگاههای انسانی مشاهده شده اند که، قاسم پور مدیرکلِ حفاظتِ محیط زیست استان درباره شکارِ این جانداران و یا هرگونه آزارو اذیتِ آنها، به مردم هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

پیست‌های اسکی استان اردبیل آماده استقبال از گردشگران است

سرمایه گذاری گردشگری در دریاچه نئور تسهیل می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *