پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

دشوار شدن زندگی در استرالیا همرمان با افزایش سیل های شدید در این کشور

به گزارش توریسم اینترنشنال، دولت استرالیا به دنبال افزایش سیل در سواحل شرقی این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرده و نقاط خطرناک در شهرهای نزدیک رودخانه ها را مشخص کرده است.

اسکات موریسن، نخست وزیر استرالیا پس از بازدید از منطقه نیوساوت ولز عنوان کرد: «به دلیل افزایش حجم بلایای طبیعی استرالیا به کشور سخت تری برای زندگی تبدیل می شود».

ساکنان خانه های هم مسیر با رودخانه های شمالی این کشور همچنان بدون دسترسی به برق و اینترنت شرایط را به سر می برند و مقامات این کشور را به دلیل سرعت پایین عملیات امدادی مقصر می دانند.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که برخی از مردم در مقابل مرکز عملیات اضطراری که موریسون از آن بازدید کرده بود، جمع شده بودند و فریاد می زدند و علیه اقدامات وی در رابطه با استفاده از سوخت های فسیلی شعار می دادند.

این در حالی است که دولت محافظه کار موریسون در اواخر سال گذشته هدف رساندن کربن این کشور به زیر صفر تا سال ۲۰۵۰ را تصویب کرد، اما فعالان آب و هوا خواستار اقدامات سریع‌تری هستند.

مقامات گفتند که پرسنل نظامی مستقر در منطقه برای کمک به عملیات پاکسازی بیش از دو برابر خواهد شد و به ۴۰۰۰ نفر خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *