د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳
دهکده هابیت ها

دهکده ای به سبک هابیت ها

چهار خواهر در بوسنی و هرزگوین  دهکده ای به سبک فیلم هابیت ها برای علاقه مندان ساخته اند که به جاذبه گردشگری زیبای این کشور تبدیل شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،چهار خواهر در حال ساختن اولین دهکده به سبک هابیت‌ها در جنوب شرق اروپا در تپه‌های سرسبز مرکز بوسنی و هرزگوین هستند؛ به امید اینکه طرفداران کتاب‌ها و فیلم‌های ارباب حلقه‌ها جذب آن شوند و خاطرات کودکی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. آن‌ها علاوه بر اینکه به گردشگری منطقه کمک می‌کنند، دوست دارند که تجربه‌ای غیرمعمول را به گردشگران ارائه دهند.

دهکده هابیت‌ها که «کریشفو هابیتون» (Kresevo Hobbiton) نام دارد، در شهر «راکووا نوگا» (Rakova Noga) در ۳۵ کیلومتری سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین قرار گرفته است. «میلیانا» (Milijana)، بزرگ‌ترین خواهر، با اشاره به منظره دیدنی دره و دریاچه‌ای که در میان تپه‌های این منطقه قرار گرفته است، می‌گوید:

معمولا دورهمی‌های خانوادگی‌مان را در این تپه برگزار می‌کنیم و درباره بهترین راه استفاده از این منظره برای مقاصد گردشگری صحبت‌های زیادی داشته‌ایم.

«ماریا» (Marija) که مهندس زمین‌شناسی است به خواهرانش میلیانا، ودرانا و والنتینا پیشنهاد کرد که خانه‌هایی به سبک هابیت‌ها در ارباب حلقه‌ها بسازند. آن‌ها خانه‌های هابیت در نیوزیلند را الگوی خود قرار دادند؛ اما تصمیم گرفتند که این خانه‌ها باید ویژگی‌های محل زندگی‌شان را داشته باشد و هر خواهر یک خانه را طبق سلیقه خود تزیین کند. آن‌ها دو خانه را ساخته‌اند و سه خانه دیگر را در دست ساخت دارند.

اولین خانه، در و پنجره سبزرنگ و گرد دارد و به یاد روستایی که میلیانا بیشتر دوره کودکی خود را با پدربزرگ و مادربزرگشان گذرانده بود، «لیپا» (Lipa) نام‌گذاری شده است.

خانه دوم «اوبر» (Ober) نام دارد که از روی اسم یک غار محلی گرفته شده و سقف آن با استالاکتیت تزیین شده است تا حس حضور در غار را القا کند. در و پنجره این خانه به‌خاطر رنگ قرمز سنگ شنگرف (سینابر) که از غار استخراج می‌شد، به رنگ قرمز هستند.

سه خانه دیگر که به‌زودی تکمیل می‌شوند، به نام جاذبه‌های محلی نام‌گذاری خواهند شد. به‌عنوان مثال، خانه «بدم» (Bedem) نام خود را از قلعه‌ای گرفته است که کاترینا، آخرین ملکه بوسنی، در طول اقامت کوتاه خود در شهر کریشفو در آن ساکن بود.

خانه‌های نیمه‌مدفون با معماری جالب، در تابستان درهای خود را به روی گردشگران باز می‌کنند؛ هرچند به گفته ماریجا، این دهکده هم‌اکنون بازیدکنندگانی از سراسر منطقه و دیگر کشورهای اروپایی دارد. این خواهران بوسنیایی اعتقاد دارند که مردم این روزها به‌دنبال سرگرمی‌های متفاوت هستند و سفر به گذشته با خانه‌های هابیت قطعا متفاوت خواهد بود.

دهکده هابیت ها در بوسنی

پنجره قلبی شکل در خانه هابیت ها در بوسنی

فضای داخلی خانه هابیت ها در بوسنی

اتاق خواب خانه هابیت ها در بوسنی

سه خواهر بوسنیایی در خانه هابیت ها

دکوراسیون چوبی در خانه هابیت ها در بوسنی

عکسی از فیلم ارباب حلقه ها در دهکده هابیت های بوسنی

نمای خانه هابیت ها در بوسنی

دهکده هابیت ها در بوسنی

بیشتر بخوانید:

سفر و ماجراجویی با روموتو نسل آینده کاروان‌ مسافرتی

مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *