پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی استان کرمان در گفتگو با توریسم اینترنشنال: کرمان، مرکز گردشگری مقاومت ایران اسلامی است/ توجه به گردشگری و صنایع دستی، اقتصاد ایران را متحول می‌کند

رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی استان کرمان از نام گذاری این استان به عنوان قطب گردشگری مقاومت در ایران خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ محمدرضا بهرامی، رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی استان کرمان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در گفتگو با توریسم اینترنشنال اظهارکرد: استان کرمان یکی از پهناورترین استان‌های ایران با ۷ اثر ثبت شده جهانی در یونسکو و ۷۰۰ اثر ملی است که دارای جاذبه‌های گسترده گردشگری و سرمایه‌گذاری است.

وی به جاذبه طبعیت گردی استان کرمان اشاره کرد و افزود: استان کرمان دارای جاذبه‌های بکر و دیدنی بوده و ۱۰ قله بالای ۴هزار متر، روستای میمند، ارگ بم، ارگ راین، قنات‌های جوپار و بم، شهر جیرفت که مهد تمدن بشریت است، کویر لوت و ریگ‌های یَلان نمونه از جاذبه‌های طبیعت گردی این استان میهمان‌نواز می‌باشد.

بهرامی با تشکر از برگزار کننده‌گان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، ادامه داد: این فرصتی که فراهم شده است در واقع زمینه‌ای برای معرفی استان بزرگ و پهناور کرمان است که در کنار جاذبه‌های توریستی و گردشگری، شهری مذهبی نیز است. با شهادت سردار رشید اسلام و سیدمقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی این شهر به عنوان مرکز گردشگری مقاومت ایران اسلامی نام گرفته است و ما به واسطه شهادت حاج قاسم، سالانه میزبان کاروان‌های زیارتی زیادی هستیم.

رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در آستانه نوروز ۱۴۰۱ هستیم وان شاءالله شاهد از بین رفتن ویروس منحوس کرونا خواهیم بود. امروز تمام هتل‌ها و بوم گردی‌های استان آماده و مهیای پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی داخلی و خارجی هستند.

بهرامی در پایان تصریح کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود کشور، حمایت جدی از سرمایه‌های گردشگری و صنایع دستی است که فرد با سرمایه کمی می‌تواند فرصت اشتغال در این زمینه را بدست آورده و حتی اشتغالزایی کند. تحقق این مهم، فقط نگاه ویژه مسئولان ذیربط را می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *