ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

کارشناس و داور بین المللی صنعت غذایی در گفتگو با توریسم اینترنشنال؛ به دنبال معرفی غذاهای ناب ایرانی به جهان هستیم/سفره‌های مادربزرگ ها را باید به خانه‌ها برگردانیم

سوینج موسوی کارشناس و داور بین‌المللی صنعت غذایی کشور گفت: امروز نسل جوان کشور با سفره‌های مادربزرگ ها بیگانه شده‌اند و آن نمی‌شناسند و ما در صدد هستیم تا سفره‌های سنتی مادربزرگ ها را به خانه‌ها برگردانیم و نسل جوان را با خوراکی‌های سنتی آشنا کنیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سوینج موسوی، کارشناس غذاهای سنتی استان آذربایجان غربی و داوربین‌المللی صنعت غذایی کشور در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در گفتگو با توریسم اینترنشنال اظهارکرد: آغاز به کار چنین نمایشگاه‌هایی فرصتی ارزشمند را ایجاد می‌کند تا بتوانیم غذاهای محلی استان آذربایجان غربی را احیا و به مخاطبانمان معرفی کنیم.

نماینده کنفدراسیون آشپزان و قنادان ترکیه در ایران ادامه داد: احیای سفره‌های مادربزرگ ها اقدام ارزشمند دیگری است که باید همه ایرانیان نسبت به آن اهتمام داشته باشند چرا که نسل جوان ما خوراکی‌های گذشته را نمی‌شناسند و باید این شناخت را خودمان ایجاد کنیم.

موسوی در خصوص فعالیت‌های بین‌المللی خود در عرصه صنعت غذایی یادآور شد: حدود ۴ سال است به عنوان نماینده کنفدراسیون آشپزان و قنادان ترکیه در ایران فعالیت دارم و کار تعاملی با هم انجام می‌دهیم. در مورد خوراک و پژوهش در مورد غذاهای سنتی اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم بطوریکه توانسیتم غذاهای آذربایجان غربی را در ۵ مدل کاملا عملی با متریال‌های استان در کشور ترکیه ارائه دهیم و سفره ایرانی را پهن کنیم و این اتفاق مهمی بود که با استقبال بی‌نظیر مردم ترکیه روبرو شد.

این فعال صنعت غذایی کشور و مدیر موسسه آشپزی “پاپریکا” ادامه داد: علاه بر آذربایجان غربی که تحت نظارت غذاهای حلال هستیم، با کشورهایی همچون ازبکستان، آذربایجان، عربستان و …که غذای حلال و اسلامی در آن هاطبخ می‌شود نیز همکاری داریم.

وی با بیان اینکه در صنعت غذایی با کشورهای مختلف همکاری های تعاملی داریم گفت: کشور دیگری که با آن تعامل خواهیم داشت آذربایجان است، تا بتوانیم این فرهنگ اصلی و ناب ایرانی و همچنین غذاهای ایرانی را با طعم اصیل به آن ارائه کنیم.

سوینج موسوی افزود: به منظور ثبت و انتشار خوراک سنتی آذربایجان غربی با کمک میراث فرهنگی استان قرار است کتابی در این زمینه تدوین شود و فقط بخش عکاسی آن باقی مانده است تا بتوانیم در حوزه فرهنگی نیز خوراک و صنعت غذایی محلی آذربایجان را به مردم معرفی کنیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *