پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

راه‌اندازی ۱۷ دفتر گردشگری سلامت در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: ۱۷ دفتر گردشگری سلامت برای خدمات رسانی به گردشگران بویژه اتباع عراقی در شهرستان های مختلف استان راه اندازی شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،فرزاد شریفی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: شورای راهبری گردشگری سلامت در استان تشکیل شده که شامل گروه نظارت ، گروه سرمایه گذاری، گروه تبلیغات و بازاریابی و گروه آموزش است.

وی افزود: طراحی سیستم ساماندهی مدتور ۳۶۵ جهت شناسایی و ساماندهی گردشگران عراقی ورودی به مرز مهران نیز از دیگر فعالیت های صورت گرفته حوزه گردشگری سلامت در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اشاره به راه اندازی ۱۷ دفتر گردشگری سلامت در استان یادآور شد: ماندگاری حداقل یک شب اقامت گردشگران سلامت در استان به منظور رونق اقتصادی مشاغل مرتبط با این حوزه از اهداف شکل گیری این دفاتر است.

شریفی تاکید کرد: ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان تخصصی کوثر جهت پذیرش بیماران در حوزه گردشگری سلامت معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: نرخ نامه تعرفه های پزشکی نیز به سه زبان فارسی ، عربی و انگلیسی در مراکز معرفی شده انجام گرفته و سامانه ای برای ثبت درخواست خدمات پزشکی از سوی متقاضیان عراقی طراحی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: همچنین در این راستا لیست پزشکانی که بیشترین جذب بیماران متقاضی عراقی را داشته اند، احصا و به دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت استان ارائه شده است.

به گزارش آریا، ۸۶۲ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی در استان ایلام ثبت ملی شده است.

سال گذشته بیش از ۲۳ هزار گردشگر داخلی و ۶ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه های زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام پذیرش شدند.

یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۳۰ مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، توریستی، طبیعی و مذهبی استان در ایام تعطیلات نوروزی از بازه زمانی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ماه امسال ثبت شد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری جشنواره عیدانه صنایع دستی و گردشگری در ایلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *